**Tourism Australia en Malaysia Airlines bundelen krachten **
*Gezamenlijke marketingcampagne rond succesvolle speelfilm Australia *
Tourism Australia en Malaysia Airlines gaan samen een marketingcampagne voeren ter promotie van Australië als bestemming. Tourism Australia vond in Malaysia Airlines een logische partner vanwege haar vooraanstaande positie in Nederland als één van de grootste kwaliteitsluchtvaart-maatschappijen naar Australië.
**Ticketactie
**In het kader van de samenwerking met Tourism Australia heeft Malaysia Airlines een aantrekkelijk aanbod naar haar Australische bestemmingen. Men vliegt ‘5 star’ al vanaf € 1120,- all-in naar Sydney, Brisbane, Perth, Melbourne of Adelaide.
**Inspiratiebron
**Inspiratiebron voor de nieuwe campagne is de succesvolle bioscoopfilm Australia. Begin maart gaat een online campagne van start en vanaf medio maart is de reclamefilm in de Nederlandse bioscopen te zien. Bovendien heeft Malaysia Airlines de retourtarieven naar Australië momenteel bijzonder scherp geprijsd.
**Hervindt jezelf in Australië
**Het thema voor de campagne is ‘jezelf hervinden in Australië’, geïnspireerd op het thema in de film Australia. De Australische sterregisseur Baz Luhrmann vertelt in zijn bioscoophit het verhaal van een Engelse aristocrate, gespeeld door Nicole Kidman, die zichzelf in Australië hervindt en daar de echte waarden van het leven leert kennen.
In de campagne is dit thema naar een korte film vertaald. Daarin wordt het verhaal verteld van twee mensen, die gestrest zijn en gescheiden van hun dierbaren leven. In Australië hervinden ze hun ware ik.
**Vernieuwend
**De nieuwe spot van 45 seconden is vernieuwend en niet te vergelijken met eerdere toeristische campagnes. De werkwijze - uitgekiend en vol emotie - heeft een bioscoopopzet en kent een begin, een middendeel en een eind.
**Walkabout
**Het unieke Australische begrip ‘walkabout’ werd voor deze campagne gekozen om te beschrijven wat vakantie kan inhouden: een tijd voor ontspanning, plezier, ontdekkingen, hereniging met onze dierbaren en het hervinden van onszelf.
**Direct boeken
**Katherine Droga, regionaal manager Continental Europe, Tourism Australia: “Deze campagne werd ontwikkeld om mensen te inspireren naar Australië te reizen en het land met zijn unieke natuur te ontdekken. In samenwerking met Malaysia Airlines bieden we een directe mogelijkheid om Australië als vakantie te boeken.”
**Groeiende belangstelling
**Edwin Peters, marketing manager Europa van Malaysia Airlines: “Ik ben blij met deze bijzondere samenwerking tussen twee gedegen partners. Enerzijds omdat Malaysia Airlines Australië als een belangrijke bestemming beschouwt en anderzijds omdat er een groeiende belangstelling van de consument voor dit continent bestaat.”
Bron: TourPressHolland