1: Museo Archelogico Mexico city (mooiste musea ooit!) 2: Palenque (Maya stad middenin de jungle!) 3: Monte Alban (Piramide op een geweldig mooie locatie) 4: Oaxaca city (Mezcal drinken! mooie stad!) 5: Yucatan beaches (witte stranden, blauwe zee: paradise!) 6: Chiapas, San cristobal (fantastisch mooi stadje in de bergen) 7: Tulum (ruine, strand en die heerlijke cocosnoten) 8: Yucatan, de cenotes (ondergrondse blauwe waterreservoirs) 9: Jalisco, Tequila (do I need to say more?) 10: De vriendelijke mensen, de fantastische natuur en het heerlijk eten (Deze mag ook wel op nummer 1)
een top 10 kan ik niet maken, omdat ik uit al dat moois wat ik in 3 keer Mexico heb gezien niet kan kiezen
-Het Antropologisch Museum in Mexico City hebben we afgelopen jaar 2x bezocht, echt geweldig!
-Teotihuacan zien was als heel lang een grote wens van me en het is een geweldig mooie site, alleen misschien een beetje te druk.
-Oaxaca is beslist de mooiste stad in Mexico, die ik tot nu toe heb gezien, maar Taxco doet er niet veel voor onder(is alleen totaal anders). Ook Mexico City is ons reuze meegevallen, ondanks de negative berichtgevingen.
-Mooiste Maya-site voor mij blijft Coba, de sfeer is er gewoon heel speciaal, wat waarschijnlijk aan de kleine bezoekersaantallen ligt. Tulum is i.d.d. ook erg mooi, maar dat is meer door de ligging. Chichen-Itza is een beetje teveel van alles, maar desondanks erg mooi. Ik heb het in 98 vanuit de lucht mogen aanschouwen en dan is het nog mooier.
-Monte Alban vond ik qua bouwwerken mooi, maar het feit dat er zonder kar/wagen zo’n gigantische vlakte is gemaakt door mensenhanden is erg indrukwekkend.
-Het mooiste strand van Mexico, van wat ik tot nu toe heb gezien, aan de zuidpunt van Cozumel. Goed bereikbaar met 't brommertje :ph34r:
Ik heb heel veel moois niet genoemd, want dan zou ik uren kunnen doorgaan.
Volgend jaar is waarschijnlijk het noorden van Mexico aan de beurt en hebben we weer een aantal mooie herinneringen erbij.
Tuxla Guitiérrez met de Cañon del Sumidiero. Met een boot vaar je er over een rivier waar de oevers vol met vogels zitten (reigers, irissen, gieren, pelikanen, …) en zelfs krokodillen.
En de grensovergang met Guatemala vond ik ook wel een hoogtepunt. Maar dat is meer een persoonlijke herinnering