Toeristen Raken Dure Elektronica Vaker Kwijt

Nederlanders nemen steeds vaker dure elektronica mee op vakantie. Deze raken ze dan ook steeds vaker kwijt. Verzekeraar Interpolis krijgt deze zomer dan ook veel meer claims binnen van gestolen of verloren mp3-spelers, laptops, dvd-systemen, navigatie-systemen en andere elektronica.

“Vroeger werden kinderen op de achterbank zoet gehouden met een kleurboek. Nu hebben ze een eigen mp3-speler en kijken naar films op een dvd-schermpje”, verklaarde een woordvoerder van de verzekeraar dan ook.

Uit een tussenrapportage op verzoek van het Algemeen Dagblad blijkt dat de dure elektronica waarschijnlijk hoog binnen zal komen in de top vijf. “Nog altijd scoren digitale camera’s, mobiele telefoons en zonnebrillen hoog. Dieven hebben het echter nu ook veel meer voorzien op de andere dure elektronische apparaten die toeristen meeslepen.”

Pas na de vakantieperiode is er een duidelijker beeld van het claimgedrag van de Nederlandse vakantieganger. Er kan wel al met enige zekerheid gezegd worden dat het totale aangiftebedrag dit jaar hoger zal uitvallen door het geclaim van de dure elektronica. Interpolis is met de ANWB, Postbank, De Europeesche en Elvia de belangrijkste verstrekker van reisverzekeringen in Nederland.

Bron: Nu.nl

Ach, kinderen willen ook wel eens anders dan kleuren ^^

Uit eigen ervaring : Ik ga toch ook niet naar het muziek vn myn ouders luisteren ? Kzet liever myn eigen muziek op !
Mr ik doe het dan wel zo : Ik neem niet myn MP-3 mee, maar myn diskman (H)