Kopie van www.zwitserlandforum.nl
Nu dat mijn zwitserlandforum.nl - verkeer recentelijk weer wat is toegenomen is het tijd om ook weer eens aan onszelf te denken en een ouder ’ nieuw bericht ’ op dit forum weer eens wat leven in te blazen.
Destijds konden forummers lezen dat mijn partner (ook actief forummer) en ik na 10 resp. 5 jaar Zwitserland nog op zoek waren naar een mooie plan voor de toekomst. Om in te investeren (waar moet je heen met je bak met zuur verdiende Zwitserse frange ?), een oude dag voorziening (wijzelf zijn geen aanhangers van de gedachte dat we ooit nog AOW zullen ontvangen), om een jongens- bzw. meisjesdroom te vervullen, iets (terug) te doen voor de wereld, die ons zoveel gegeven heeft, met name voor het milieu en de, meestal gekleurde, pechvogels die we, met name Hollanders, nog niet zo heel lang geleden een goed eind in de verkeerde richting hebben geholpen (slavernij, kolonisatie, grondstoffenroof, etc.). Kortom: een levenswerk.
Goed, verschil moet er zijn (Kwil ja niet hypocriet zijn) en we zijn ook echt niet vies van een stukje gezond modern koloniaal imperialisme. Om een heel lang verhaal iets minder lang te maken:
Wij willen met een jaar of 2/3 een GROOT eiland kopen; ja je leest het goed.
Waar? Nog niets is definitief maar ik concentreer mijn research momenteel op Panama, Brazilie, Honduras, Australie en in mindere mate ook op de Oostkust van Canada (nova scotia), Griekenland en Turkije. Maar ik laat mij graag iets wijsmaken!
Om dit eiland vervolgens te koloniseren, met de grond gelijk te maken, al ons westerse kapitaal en know how in te stoppem en om te turnen in een state-of-the-art luxueus 6* Resort met alle milieu onvriendelijke energie verslindende maar comfortverschaffende faciliteiten in zover mogelijk.
Nou, nee; niet helemaal.
Hoe het wel zou moeten en wat je er mee zou kunnen/moeten doen? We willen jullie nog wel wat creatieve geestesvrijheid laten.
Maar we zijn serieus en zoeken gelijks- of vergelijkbaar gezinden. Zie jij / zien jullie jezelf ook buiten de EU/Zwitserland een interessante woon/werk/leef en bedrijfsomgeving stichten op de middellange termijn (en dit mag zijn om persoonlijke, commerciele en/of idealistische beweegredenen), do not hesitate to contact us.
We zijn jong en we willen wat en geloven in samenwerking.
Weblinks die je iets meer inzicht in onze jongens- en meisjesdroom kunnen verschaffen maar ook sowieso interessant zijn:
www.cobcottage.com
www.cobworks.com
www.easysportdiving.com
Wie durft?
Groet,
Lieneke en Ralph
P.S. De laatste maanden kregen we errug veel reacties, enkele serieus waarvoor dank en we blijven in contact (red.), velen ook waanzinnig onserieus (is okay maar wel jammer voor de schrijver, toch succes gewenst)