Een Eiland Kopen (ii)

Het is natuurlijk heel leuk; Zwitserland: een prachtig land, waar we in de rest van Europa ook nog veel van kunnen leren, met heel veel leuke kanten en een beetje profi (fysio, horacaffer, verpleegkundige, etc. ) zal er op zijn/haar vakgebied financieel beter mee wegkomen dan in Nederland.

Wij hopen er in ieder geval nog lang te mogen wonen en werken, maar…

Onze droom, hoe dan ook, ligt in een tropisch paradijs, een groot eiland met wuivende palmen, witte stranden, een eigen farm, paar hutjes, speedboat voor het meest noodzakelijke maar behalve dat het liefsts zo ecologisch mogelijk. Misschien niet voor permanent, maar 6 maanden per jaar is ook leuk (het moet ten slotte ook gefinancierd!). Tevens een leuke belegging voor onze oude dag, ook al is die hopelijk nog heel ver weg.

Zo dachten wij ongeveer een jaar geleden en zijn sindsdien superkampioenen in geld sparen geworden. Heel wat huiswerk en voorpret verder, zijn we op een punt gekomen om andere halve garen voor dit idee rijp te willen maken; onder het motto ‘met vereende krachten’ en zijn dus op zoek naar, bij voorkeur stellen, mensen met eenzelfde droom, een beetje kapitaal en vooral een hoop inzet om met ons voet aan wal van een onbewoond eiland (60 tot 200 hectare plus bouwvergunning) te zetten.
Ook al ben je niet kapitaalkrachtig; sinds wij weten wat we willen hebben we van sparen een enorme kick gekregen; misschien werkt het aanstekelijk of kunnen met een paar tips van dienst zijn. (Voor wie meer van concreet houdt: als stel in een doodgewone baan - kelner en serveerster - leggen we elke maand ruim 4000 eurootjes opzij, ja opzij, over dus, extra, niet nodig!) En we drinken geen glas WIJN minder!

Interesting? Ook een islomaniac? Laat het ons weten, we branden van nieuwsgierigheid!

In afwachting van jullie reactie…

Ralph en Lieneke

Hoi Ralph en Lieneke,

weinig reacties gekregen zie ik.
Ik ben pas 3 maanden in Australie geweest en wil ik eigenlijk weer terug(voor altijd).

Zou je me eens wat meer over jullie plannen kunnen vertellen.

Hopelijk hoor ik graag snel wat.

Groetjes