Hallo ik ben marieke, alias roosje. 28 jaartjes jong en besmet met een zeker reisvirus, alhoewel ik daar natuurlijk veel te weinig tijd voor heb.
Ik ben al een aantal weken actief op dit forum, voornamelijk om de reis naar vietnam voor te bereiden die ik in mijn partner gaan doen eind april!
Voor de rest heb ik een lange reis door Thailand gemaakt. In europa heb ik meerdere malen griekenland bezocht en natuurlijk ook italie, frankrijk, groot-brittanie, belgie, duitsland etc.
Ik vind het zo fijn dat ik al die leuke reacties krijg in het vietnam forum, dat ik heb besloten om ook wat tijd in te ruimen om mijn kennis over voornamelijk thailand en griekenland te gaan delen.
Hoi Roosje,
Welkom op wereldwijzer,
Nou leuk dat je ook al in Thailand bent geweest,heb je het Doi Inthanon gebergte bezocht in het noorden van Chiangmai?
Nu ik ken je programma niet wat betreft Vietnam,misschien eens de mooie stad Hanoi bezoeken tijdens je rondtrip door Vietnam?
Hanoi is een geweldige stad waar ieder moment van de dag iets te zien en te beleven is. Je kunt er heerlijk eten, winkelen, pagodes bezoeken, spelen in het park of gewoon lekker ronddwalen.
In diverse delen van Vietnam wonen nog traditionele bevolkingsgroepen, ieder met hun eigen rituelen en hun eigen taal. Het is bijzonder om de mooie berggebieden te bezoeken en deze mensen te ontmoeten. Dat kan in Sapa, maar bijvoorbeeld ook in het meer toegankelijke Mai Chau.
Indien je nog eventueel met vragen zit over dit wonderbaarlijk land,dan kan je altijd een berichtje posten in het Vietnamforum hier op wereldwijzer.
Wens je nog veel reisplezier door het Magische Vietnam.
Om dit welkomsberichtje af te sluiten,heb ik speciaal deze foto voor je gekozen.
http://www.reisverslag.org/upload//12/destination.jpg?1269373192
groet,georgessiam.
Hallo georgessiam!
Bedankt voor het welkom en voor de mooie foto:chin:! We hebben een trekking gedaan net buiten het NP doi Inthanon. We wouden een paar dagen later nog met een brommertje oid naar boven, maar door verschuivingen van aarde door de regen is dit ons afgeraden. Vond dat erg jammer. Maar we hebben wel een kleine indruk kunnen krijgen van het gebied.
In Vietnam willen we naar Ninh Binh ipv sapa of mai cau. Voornamelijk omdat we naar cuc phuong np willen en daar wellicht ook een dagje willen helpen in het primate rescue center. Dan houden we helaas geen tijd meer over voor sapa, het jammere aan reizen is dat je altijd weer naar huis moet, zullen we maar zeggen.
Nou zelf ben ik éénmaal in Vietnam geweest,wat me het meest aansprak toen waren de beroemde Cu Chi-tunnels(ligt zo’n 35km verwijderd van Saigon)