Eindelijk heb ik de stap genomen om mij aan te sluiten bij dit forum.
Mijn gezin (man en dochter van bijna 5) reizen graag! Wij hebben ons hart verpand aan Zuid Afrika! Afgelopen zomer hebben we Bali bezocht (na Afrika, Canada Amerika onze eerste reis naar een Aziatisch land) en dat is ons goed bevallen, alhoewel heel toeristisch… Voor komende zomer denken we aan Thailand of Maleisie. Maar dan heb ik meteen een vraag… Welke delen van Thailand zijn wat minder toeristisch?
Ik ga in ieder geval op zoek binnen dit forum!
En vooral voor vragen over Zuid Afrika kan ik wellicht een bijdrage leveren, want daar zijn we ongeveer 10x geweest!
Hoi Vanes,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat jullie plannen hebben om Thailand te ontdekken !
Nu als je eventueel van plan bent om naar het noorden te trekken,dan kan ik je het stadje Chiang Saen aanbevelen het is de toegangspoort tot de gouden driehoek, het grensgebied tussen Thailand, Laos en Myanmar, waar de Mekong en de Nam Ruak samenvloeien. Het is de Mekong die de grens vormt tussen deze drie landen en bijgevolg deze zogenaamde Gouden Driehoek bepaalt.
Ook Pai(tussen Chiangmai&Chiangrai)heeft mooie watervallen,uitstekende natuurparkenOp de route Kanchanaburi - Surat Thani liggen veel leuke plaatsen die met bus of trein te bezoeken zijn.
Andere niet toeristische plaatsen:
Het apenstadje Lopburi,ligt ongeveer 100km noordelijk van Ayutthaya
Phetburi (veel tempels)
Prachuap Khiri Khan (1 tempel op de heuvel en mooie stranden)
Bang Saphan Yai (Stranden)
Chumphon (Stranden op 12 km ) en vervoer naar Ko Tao
Indien je nog met vragen zit over het "magische "Thailand,dan kan je altijd een berichtje posten op het Thailand Forum
Succ6 nog met de voorpret,Vanes !
groet,georgessiam.
Bedankt voor de tips, super!
Hebben er erg veel zin in! Inderdaad de voorpret en het uitzoeken kunnen beginnen.
Ik hou me aanbevolen om aan te kloppen voor vragen!