Tips buiten de bekende bezienswaardigheden in Thailand!

Hoi allemaal,

Wie kan mij helpen aan wat bruikbare tips over leuke bezienswaardigheden of leuke dingen om te doen die niet bij de gebruikelijke dingen/highlights horen?
Eventueel dingen net over de grenzen in Laos en Cambodja zijn ook welkom!

Ik ben al eens 6 wkn in Thailand (Bangkok en erboven) geweest met Ankor Watt en de Gibbon expierience erbij.
Ook heb ik afgelopen oktober 2 weken door zuid-thailand gereisd. Phuket, Krabi, Phiphi, Lanta.

Bedankt alvast voor het meedenken!:wereld:

Nu als je eventueel van plan bent om naar het noorden te trekken,dan kan ik je het stadje Chiang Saen aanbevelen het is de toegangspoort tot de gouden driehoek, het grensgebied tussen Thailand, Laos en Myanmar, waar de Mekong en de Nam Ruak samenvloeien. Het is de Mekong die de grens vormt tussen deze drie landen en bijgevolg deze zogenaamde Gouden Driehoek bepaalt.
Ook Pai(tussen Chiangmai&Chiangrai)heeft mooie watervallen,uitstekende natuurparken.
Als het noorden je niet aanspreekt ,dan kan je altijd nog naar Pak Chong in het noord-oosten van de provincie Nakorn Ratchasima.Ook een bezoek aan het Khao Yai nationaal park is ook een plek om je te ontspannen.
Ook niet al te niet toeristisch het apenstadje Lopburi,ligt ongeveer 100km noordelijk van Ayutthaya.

Maak vanuit Bangkok een uitstapje met de trein naar Mahachai, de grootste vismarkt van Thailand.

Of ga naar Maeklong en bezoek de markt waar de trein een paar maal per dag overheen dendert.

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“xSqNx7vJLDE” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Of reis door de Isan, het noordoosten, bijvoorbeeld langs de Mekong, eventueel nog met een tripje van een paar dagen naar Vientiane, de hoofdstad van Laos.

als je kiest voor minder voor de hand liggende plaatsjes, en je bv met een scooter verplaatst zie je zoveel wat niet in een reisgids staat. Ik had geen highlights nodig op mijn reis, om geweldige, verrassende, prachtige dingen te zien en mensen te ontmoeten. Beetje avontuurlijke inslag is dan wel nodig:foto::foto:

Ik kan die tip over de scooter alleen maar beamen. Op deze manier kom je in een mum van tijd weg van de platgetreden paden. Je moet wat meer met handen en voeten gaan uitleggen, maar dat maakt het alleen maar leuker voor mij. Vb vanuit Chiang Rai kan je fantastische dagtochtjes maken met de scooter. Ga eens op zoek naar een waterval of rij op goed geluk eens een zandwegje op. Draag wel een helm, veel toeristen zien dat niet zitten, maar je veiligheid is toch iets waard. Verkeerssituatie is nu eenmaal anders dan bij ons. Als je in bergachtig gebied zit, opteer je best voor een scooter met versnellingen. Met een automatic zou je anders wel eens de heuvel niet op geraken.
Ik ben vorig jaar op die manier vanuit Chiang Rai Laos binnengereden en zo door gereisd naar Luang Prabang. Zonder twijfel één vd mooiste reizen van m’n leven.

Grts,

Jelle

Dank jullie alvast voor de tips!
Ik ga er zeker gebruik van maken!

Groetjes!

:chin:ja met een scooter of een fiets door Thailand/Cambodja gaan en op goed geluk je weg gaan volgen en gewoon de wat kleinere dorpjes aan doen .:thailand::cambodia: