Hallo allemaal, is iedereen al met vakantie of nog niet ?
Ik ben een beetje aan het onderzoeken of het doenbaar is om een zelfgeorganiseerde rondtrip te maken in Tjechië. Ergens na 20juli en tenlaatste tot eind september.
Is het bv. wijs om met je eigen wagen te gaan of is er bv. een goed openbaar transport ?
Ik denk aan argumenten als veiligheid & bereikbaarheid, kan je overal terecht voor onderdak,eventuele pechverhelping of erger ?.
Ik heb eigenlijk geen idee van hoe Tjechie is buiten de georganiseerde trips waarvan ik wat gelezen heb.
& Is het trouwens een goed idee om er zelfgeorganiseerd/ongeorganiseerd/avontuurlijk rond te reizen of is een route uitstippelen beter ? Is het aan/af te raden alleen te reizen ? Een mogelijkheid zou kunnen zijn om met een bus(lijndienst) of trein te reizen, & het land verkennen met openbaar vervoer ?
Ben geinteresseerd in ‘cultuur’ als ik het zo mag noemen, zoals architektuur, geschiedenis & kunst, keuken/streekgerechten, uitgaan enz. Zijn er buiten Praag nog andere really-must-see steden of sites ?
Kun je er terecht met Engels/Duits ?
Als er mensen zijn die misschien wat kunnen vertellen uit eigen ervaring of nuttige tips&info hebben ivm to-do’s & not-to-do’s
of als er personen zijn die met gelijkaardig idee rondlopen,
of eventueel van ginder afkomstig zijn,
Ik hoor graag jullie antwoorden.
Alvast mijn dank,
Geert;34;Belgie