Tips voor rondreis met kind door Yucatan, Guatemala en Belize

Wij gaan met onze zoon van 9 jaar vijf weken rondtrekken door Yucatan, Guatemala en Belize. Heeft iemand nog leuke tips buiten de bekende mayaplaatsen (Itza, Palenque, Tikal etc…) ?
Dan hoor ik die graag! Alvast bedankt.

Bart

Hoi Bart,

als je het al niet gevonden hebt, maar water/natuurparken Xel-Ha en Xcaret zijn waarschijnlijk wel leuk voor jullie zoon, en natuurlijk ook voor de ouders :wink:

Bezoek een paar leuke strandplaatsjes tussendoor. B.v. Mahahual, Tulum, Caye Caulker(Belize). Ook zijn er overal genoeg jungletrips te boeken. Ik weet niet of jullie in de buurt van een Canopy trip komen, maar da’s misschien ook wel wat voor jullie zoon. Snorkelen in een cenote is wellicht ook wat.

Da’s effe iets wat me zo binnenschiet.

Succes!

Hoi Robert,

Bedankt voor het reageren en de tips!
Tulum en Caye Caulker stonden al op ons lijstje. Xcaret is ons iets te toeristisch.
Mahahual en Canope trip voegen we toe.

Groet
Bart

PS wat is een cenote? :wink: Bart

Een cenote is een opening in de grond, kan bv een grot of een gat in de grond zijn, die bij een ondergrondse rivier uitkomt. Vaak worden er snorkeltrips etcetera aangeboden. Kijk maar bv hier; http://www.hiddenworlds.com.mx/ Deze is wel toeristisch, maar als voorbeeldje dan. Er zijn nog genoeg andere cenotes te vinden hoor.