Tips voor camping aan Lago di Bracciano

Wij willen in juni 2007 naar Lago di Bracciano vanwege de gunstige ligging ten opzichte van Rome en de nabijheid van een mooi meer. We hebben zelf geen tent of caravan en zijn op zoek naar een camping met goede verhuurmogelijkheden (evt. via NL organisatie) of een leuk huis/appartement (agriturismo) oid. Wie heeft er suggesties voor een organisatie waar we dit kunnen boeken of tips voor een camping?

Verder is alle info natuurlijk welkom. Alvast bedankt.

hallo joycee,

wat toevallig,wij zijn op zoek naar hetzelfde!ik had er al een topic over geopend,maar helaas nog geen reacties.ben benieuwd of jij meer geluk hebt?ik hou je topic in de gaten.

Voor ons geldt dezelfde vraag, wie kan aangeven waar je appartementen kunt huren?

Drie jaar geleden ben ik in die omgeving geweest, maar aangezien we hetzelfde probleem hebben gehad, zijn wij naar het dorp Capranica geweest, iets verder richting Rome. Het voordeel van dit dorp is dat er een rechtstreekse trein naar Rome gaat en je dus in 5 kwartier in hartje Rome bent.

De naam van het complex is Agriturismo Capranica, I noccioli di Monte Casciano, Capranica. Het is een agriturismo en wel een hazelnootboerderij met een zwembad, gelegen op een mooi uitzichtpunt op het dorpje Capranica.

Succes ermee

Groet Karin

Wie weet of je ook mag varen op het Braccianomeer? Wij hebben een bootje met een elektramotor (bijna geluidstil).

Hallo,
Wij hebben een optie in dit app. complex, maar we willen er graag meer over weten.
Hoeliggen de huizen t.o.v. elkaar, liggen ze dicht tegen elkaar aan. Hebben alle huizen/app. een eigen tuintje. Wij hebben een deel van een twwe-onder-een-kap voor 2 personen, op de foto lijkt het alsof er een eigen tuintje bij is.
Hoe is de staat van onderhoud?
Waren er honden? Ik ben nl. bang voor huisdieren. Wat een vragen , he!
Maar bedankt alvast.
Groetjes

Hoi,

Nu er zijn een drietal gebouwen. Wij hadden het tweekamer appartement met de tuin van 30m2… Dat is echt een super appartement want je hebt de gehele dag zon, lekker dichtbij het zwembad en een goed uitzicht. Volgens mij zijn er drie gebouwen verspreid over het gehele terrein. Elk gebouw heeft een aantal appartementen. Het complex waar wij in zaten had er 3 en de wasserette en receptie was er gevestigd, maar geen last van.
Om op het complex te komen moet je door een poort die gesloten is via een afstandbediening, dus geen ongenode gasten op het park. Verder zit je helemaal in het groen en de hazelnootbomen.

Honden, heb ik niet gezien, maar ik weet niet of er een los loopt.
Het onderhoud van de appartementen en dan spreek ik van ons appartement was goed. Verwacht geen 5 sterren verblijf, maar het was schoon en heel sfeervol ingericht, alleen de nieuwste apparaten waren bijvoorbeeld niet aanwezig in de keuken. Uit de douche kwam gewoon warm en koud water, wat in Toscane nog wel eens anders was.

Succes ermee.

Groet Karin

Motorboten zijn op dit meer van vulkanische oorsprong verboden. Regelmatig zijn er nog seismische activiteiten. Dus opletten is geboden!

SPQ&R IS DOOR OMSTANDIGHEDEN NIET MEER AANWEZIG OP CAMPING ROMA FLASH TE BRACCIANO!
Er worden dus op Camping Roma Flash door SPQ&R geen activiteiten meer verzorgd!

SPQ&R NEDERLANDSTALIGE ACTIVITEITEN EN SKISAFARI’S IN ITALIË!
Voor meer actueel nieuws en info over o.a. activiteiten en andere content bezoekt u de website van SPQ&R http://web.me.com/spqnr/wintersport/Aankondiging.html :dag:

Ik krijg regelmatig nog vragen over het Lago di Bracciano. Meestal gaan ze over de beruchte draaikolken aldaar. Dus nog even het volgende daarover:

Vaak komen de draaikolken onverwachts. Er is nog steeds seismische activiteit onder in het meer. Een seismische golf is een golf die zich door de Aarde voortplant als gevolg van het vrijkomen van energie bij een aardbeving of ander type activiteit van de Aarde. Ooit was het Lago di Bracciano de krater van een vulkaan!

Zonder zwemvest mag je daarom niet op het meer van Bracciano! Ter plaatse gelden daarom ook andere strenge regels. Motorboten zijn strikt verboden. 's avonds mag je b.v. ook niet op het meer komen.

In Italië komen er in het algemeen vaker kleine aardbevingen voor. Soms ook grotere, die veel schade aanrichten in oude dorpjes of steden. Zoals recent op 06/04/'09 Bij een zware aardbeving in het centrum van Italië vielen die nacht zeker 150 doden en 1.500 gewonden. Alle inwoners moesten de stad L’Aquila verlaten. De aarde beefde in de nacht van zondag op maandag, omstreeks 03.30 uur. Het epicentrum van de aardbeving bevond zich op zo’n 85 kilometer ten noorden van de Italiaanse hoofdstad Rome, zo’n 5 kilometer onder de stad L’Aquila.

Bracciano ligt op zo’n 38 kilometer ten noorden van de Italiaanse hoofdstad Rome!

Het is maar dat je er alvast rekening mee houdt!

Wij zitten in het gebied van de Alta Tuscia aan het Lago di Bolsena. Wij verhuren diverse accommodaties van Italiaanse eigenaren en verhuren 4 en 5 persoonstenten op een drietal campings aan het meer, geheel naar wens en op maat.
Vanuit Bolsena is het mogelijk om met de trein vanuit Orvieto naar Rome Termini te gaan. Het parkeren is gratis en de trein doet er een klein uurtje over.
Voor informatie kunt u kijken op www.activabolsena.nl of ons mailen [EMAIL=“info@activabolsena.nl”]info@activabolsena.nl

Cordiali saluti

Mariët Bloemendal & Gert de Graaf
Corso Cavour 25
Bolsena (VT)
0039 327 29 86 326

info@activabolsena.nl
www.activabolsena.nl