Camping 'I Salici' Lago di Bracciano

Heerlijk kleinschalige camping direct aan het meer van Bracciano. De camping bestaat nog niet zo lang, maar is een echte aanrader. Zeer vriendelijke eigenaren, Heerlijke douches!, heel aantrekkelijke prijs!
Vlakbij het pittoreske dorpje Trevignano Romano, waar u vooral eens een bezoekje moet brengen aan het leuke barretje ‘La Vela’. Naast de heerlijke cocktails, hebben zij ook een stijger die uittermate geschikt is voor een ontbijt met cappucino en cornetti!

I Salici Camping
via Minicio Loc. Acquarella
00069 Trevignano Romano (RM)

Bar ‘La Vela’
via della Rena 23
00069 Trevignano Romano
barlavela@hotmail.com

Beste marthemeisje,

Heeft deze camping misschien ook een emailadres, Google reageert alleen met jouw tekst. Bij voorbaat dank, Frankee

Hai Frank!
Volgens mij hebben ze geen email, maar ik heb even een mailtje gestuurd naar iemand die ik ken en misschien meer weet!
Zodra hij antwoord laat ik het weten!

Jij gaat richting het lago di Bracciano deze vakantie??
Als je meer tips wilt moet je het even laten weten!

Groetjes Marthe

Ja, graag Marthe, tips zijn welkom. Ik ga begin augustus, dan zal het wel druk zijn. Ik kom dan uit Apulie en heb dan 3 weken Italie erop zitten. De laatste 10 dagen lago di bracciano, met vlakbij Rome natuurlijk, waar je met het treintje naartoe kan, kan ik me herinneren uit mijn pubertijd toen ik daar veel verbleef. Ik hou wel van een combinatie van dingen: gezelligheid, rust en stilte, natuur, leuke dorpjes en barretjes, fietsen, iets bekijken, van alles wat.
Hoe beviel het jou daar ?

Groet, Frank

Hi Frank,

Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad!

hallo marthemeisje,
ook ik heb belangstelling voor het adres of de coordinaten van deze kleine camping, tuf met 4 kinderen 6 weken italie rond en heb ook behoefte aan goede tips voor mijn avontuur
groetjes fridie

Hi Fridie,

Ik hoop dat je een fijne tijd heb gehad!

:wink:

Hi Fridie en Frankee

Zoals eerder gezegd is Trevignano, waar de camping vlakbij ligt een heerlijk klein dorpje.
Een echte aanrader is het bakkertje dat helemaal aan het begin van het dorpje ligt (schuin tegenover de bezinepomp, weet niet hoe ik het anders moet uitleggen), probeer vooral de pizza daar. Daarnaast zoals eerder gezegd is het barretje ‘La vela’ met een geweldig terras aan de rand van het meer en Er worden volgens mij in de zomer 's avonds ook allerlei leuke activiteiten georganiseerd in het dorp.
Verder kan ik jullie aanraden om het dorpje Calcata te bezoeken, een heeel klein dorpje, maar heel bijzonder. Doe dat op een zondag, anders is het uitgestorven (wat natuurlijk ook zn charmes kan hebben). Bovendien zijn er in de omgeving verder nog genoeg geweldige dorpjes te bezichtigen. En Rome is natuurlijk een ‘must’. Ikzelf heb steeds de trein genomen vanuit het dorpje ‘Anguillara’ (ook aan het meer van Bracciano). Daar gaat een rechtstreekse trein naar station Sint Pieter (je kunt wel bijvoorbeeld naar Termini, maar dan moet je overstappen etc. is niet heel handig als je maar een dagje gaat), maar je kunt gerust ook naar een dorpje rijden dat dichter bij rome ligt en pas daar het treintje pakken.

Hoop dat jullie hier iets aan hebben, een hele fijne vakantie toegewenst nella Bella Italia!

Groetjes

Speciaal voor bezoekers die Rome per O.V. bezoeken en hun auto op een parkeerplaats parkeren bij een dorpje boven Rome om aldaar het treintje te willen pakken.

Afgelopen zomer heb ik vele uren besteed aan hulpverlening aan Nederlanders waarvan hun auto - waarmee ze weer 1600 km terug moeten - was opengebroken op zo’n klein stationnetje.

Het dievengilde weet immers dat een auto met geel kenteken van welvarende Nederlanders is, die een dag naar Rome zijn. Ze hebben dus vrij spel!

Het is zonde om je vakantie te besteden, om o.a. een vervangende ruit te vinden en die te laten monteren in Italië. Kost je minstens een week!
Sommige gasten waren zelfs hun auto - met alle bezittingen - helemaal kwijt!

De Carabinieri waarschuwd de touristen ook uitdrukkelijk daarvoor!

Een gewaarschuwd mens…

:wink:

Jeffrey,Dank voor je waarschuwing, kon je de getroffenen en anderen ook een advies geven.

Harrie.

En anders parkeren op het parkeerterrein “Arco Travertino” in Rome, is geheel gratis en nog geen 50 meter van de metro richting “Cinecitta” en “Collosseo” .

Als wij een dagje naar Rome gaan, zetten wij onze auto daar altijd neer. Rondom het parkeerterrein diverse barretjes, winkels en restaurants en nagenoeg altijd volop parkeergelegenheid.

Jan Konings