Tips van ervaringsdeskundige gevraagd!

Hallo allemaal,

Eind 2017 is het dan zo ver. Ik vertrek voor 2 maanden naar Chili. Mijn vriend en ik reizen hiervan 26 dagen samen. We hebben besloten samen het zuiden van Chili te gaan ontdekken. Nu werken we allebei in de wijnwereld en zit er in onze planning ook een klein wijnreisje verstopt. Graag ontvangen we alle feedback die jullie kwijt willen op onze planning. Ik heb zelf vaker langere tijd gereisd en meerdere malen een tijd in het buitenland gewoond. Dit wordt echter onze 1e grote reis samen (voor Sander, mijn vriend, ook zijn eerste keer zo lang van huis). Ik blijf het toch altijd lastig vinden een reis plannen zo vanuit huis. In ieder geval alvast hartstikke bedankt voor een ieder die tijd wilt nemen voor feedback! Hieronder onze planning:

Dag 1: aankomst Santiago 14:15 (bus naar)-> Valparaiso
Dag 2: (31-12, oud en nieuw) Valparaiso
Dag 3: Valparaiso
Dag 4: Valparaiso - begin wijnreis
Dag 5: Valparaiso (bus naar) -> omg. Pichilemu (huurauto)
Dag 6: omg. Pichilemu - wijnreis (huurauto)
Dag 7: omg. Pichilemu - wijnreis (huurauto)
Dag 8: omg. Pichilemu - wijnreis (huurauto)
Dag 9: omg. Pichelemu (bus naar) -> Santiago (vliegen naar) -> punta arenas
Dag 10: punta arenas (bus naar) -> ushaia
Dag 11: ushaia
Dag 12: ushaia (bus naar) -> puerto Natales
Dag 13: puerto Natales - w-trek
Dag 14: puerto Natales - w-trek
Dag 15: puerto Natales - w-trek
Dag 16: puerto Natales - w-trek
Dag 17: puerto Natales - w-trek
Dag 18: puerto natales (bus naar) -> punta arenas (vliegen naar) -> puerto montt (bus naar) -> puerto varas
Dag 19: puerto varas (camper ophalen en naar) -> pucon
Dag 20: pucon en omgeving (villarica 1 deze dagen)
Dag 21: pucon en omgeving
Dag 22: pucon en omgeving
Dag 23: pucon en omgeving
Dag 24: (camper terugbrengen naar) -> puerto varas (bus naar) -> puerto montt (vliegen naar) -> santiago
Dag 25: santiago
Dag 26: santiago (Sander vlucht naar Nederland 18:15)

We zijn er nog niet helemaal uit wat een fijn en interessant plekje is rondom pichilemu of juist wat meer landinwaarts, rondom dag 5-9. We gaan een aantal wijnhuizen bezoeken die +/- een uurtje van Pichilemu af liggen. Mocht iemand tips hebben voor leuke plaatsjes, interssante activiteiten etc. Please share! :smiley:

Verder twijfelen we nog om een dagje langer in Ushaia te blijven en misschien ook nog Chiloe rondom 21-22-23 ertussen te plakken.

We horen graag van jullie!

Thanks for reading!

Liefs,

Manon en Sander

Moest ik in Ushuaia zijn, ik ging verder nr de zuidpool. Als je daar bent ga gewoon kijken aan t haventje waar de boten vertrekken. Ze staan daar met borden met kortingen om nr de zuidpool te gaan. Grt en veel plezier

Verzonden vanaf mijn iPhone met Wereldwijzer Reisforums