Tips van balkan-reizigers gevraagd!

He allemaal,

Aanstaande zomer ben ik van plan ca 2 weken richting de Balkan te gaan. Tot nu toe ben ik erg enthousiast over Montenegro, Macedonië en evt. Servië.

We zouden graag diverse plaatsen/landen zien tijdens deze 2 weken maar echter wel op enigzins relaxte wijze… We vroegen ons af wat een reeële route is voor deze 2 weken. We zouden graag willen afsluiten op het strand (montenegro?).

Een ideetje van ons was; vliegen naar belgrado, treinreis naar bar in montenegro maar wellicht kunnen we het ook combineren met wat meer landen? Vind het erg lastig in te schatten gezien de kwaliteit van het wegennetwerk (?), reisafstanden etc.

Graag hoor ik van jullie tips/ervaringsverhalen…:slight_smile:
Oja daarnaast was ik benieuwd; als je meerdere plaatsen/landen wilt bezoeken, is OV het makkelijkst of is het daar handiger een auto te huren?
We gaan in augustus, moeten we slaapplekken vooraf reserveren?

Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen! Superbedankt alvast allemaal!

Hoi Loes,

Allereerst denk ik dat je een goede keus maakt door Balkan landen te kiezen als vakantiebestemming.
Ik kan je niet adviseren over het reizen per auto, omdat ik zelf eigenlijk altijd met het o.v. reis.
Dat is voor wat de Balkan betreft echt goed geregeld.
Ik weet natuurlijk niet precies wat je wilt, maar ik ben zelf in een paar weken per trein door Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Bosnië, Servië, Macedonië, Griekenland en Bulgarije gereisd en dat is heel goed te doen.
Je zou dan kunnen denken aan een interrailkaart (10 dagen reizen binnen 22 dagen).
Per bus zijn de Balkan landen ook goed te doen. Zelf al eens Zadar - Split - Mostar - Dubrovnik - Bar gedaan per bus en vanuit Bar de treinreis richting Belgrado. (zie mijn topic op dit forum bij treinreizen). Je zit dan per traject ongeveer vier uur in de bus, inclusief een sanitaire stop.
De treinreis Belgrado - Bar die je wilt gaan maken is echt geweldig.
Verder kan ik je de LP Western Balkans aanraden voor de broodnodige informatie.
Persoonlijk zou ik met het openbaar vervoer reizen en dan denk ik dat je ontspannen reizend een mooie vakantie zult hebben, tussen heel vriendelijke mensen.
Veel plezier,
Ton