Tips Roadtrip westkust frankrijk

Hi!

Mijn vriendin en ik willen de laatste twee weken van juli een roadtrip gaan maken langs de kust van frankrijk…beide zijn we studenten en we willen proberen het zo goedkoop mogelijk te maken…
We nemen een tentje mee in de auto en willen proberen de goedkoopste campings op te zoeken alleen hebben we echt geen idee hoe we dit moeten doen en wat de mooiste route is langs de westkust…
Wat we willen doen is vanuit nederland via de snelweg naar frankrijk rijden en vanaf daar langs de kust rijden tot ongeveer bordeaux, het liefst zonder tol te betalen, en op verschillende campings te slapen. Na bordeaux willen we dan weer terug rijden en natuurlijk het liefst via een andere weg. We hebben 14 dagen vakantie dus ongeveer 5 of 6 dagen heen en 5 of 6 dagen terug zou fantastisch zijn!

Het hoeft niet snel te gaan maar we willen gewoon zoveel mogelijk mooie plekken bekijken, bezoeken, wijn proeven van locale boeren, lekker maar goedkoop eten, misschien nog wat surfen, genieten van de natuur en het leven :smiley:

Wie heeft tips voor ons? Ik heb net een hele middag besteed aan het zoeken in google maar ik zal geen ster zijn erin want het enige wat ik tegenkom zijn campinggidsen en sites van reisorganisaties haha

Niet bepaald direct een antwoord op je vraag maar deze twee Topics ivm Roadtrips Frankrijk hebben een pak aan praktische info en veel nuttige links. Niet bepaald info ivm met de route die je wil volgen, véél vermelde links in deze Topics kan je toepassen voor het zoeken naar info voor alle delen van Frankrijk…

Doorblader zeker eens het archief de “Sitemap” van het Frankrijk Reiscafé :

Sitemap “Kamperen in Frankrijk”

Misschien Jeugdherbergen of hostals:
http://www.fuaj.org/

enz…

De goedkoopste campings in Frankrijk zijn globaal gezien de gemeentelijke campings “Camping Municipal”.
In Frankrijk heeft elke toeristische gemeente een toeristische dienst “Office de Tourisme” , “i” waar je meestal gratis een lijst kan opvragen van alle accommodaties op hun grondgebied, info en waar je ook terecht kan met andere vragen.
Google willekeurig een gemeente + Office de Tourisme. Een willekeurig vb. “Office de Tourisme Saint Malo”, resultaat http://www.saint-malo-tourisme.com/ enz…

Koop of haal in de bib. een goede Frankrijk reisgids (o.a. Michelin Gidsen hebben zelfs deelgidsen over Frankrijk) lees veel over de regio’s die je wil bezoeken.

Bij het doornemen van de hogervermelde “Road” Topics ben je zo op weg. Nadien nog een concrete vraag stel ze gerust op het Forum… plannen en reizen vraagt nu eenmaal een stuk persoonlijke inzet wat tevens al een deel vh vakantieplezier is. Reizen op maat…tja dan naar het reisbureau.

Niet geneigd om veel zelf uit te zoeken? Misschien een tip; haal bij een reisbureau enkele brochures “autovakanties Frankrijk”… voorafgaand aan de beschrijving van hotels, campings, residenties enz… is er altijd een beknopte beschrijving wat er in regio x y z te bezichtigen of te beleven is.

Succes bij het plannen !

Hey Kim! Ik heb precies hetzelfde idee. Ook twee studenten (mijn vriend en ik) die komende zomer voor ongeveer 10-14 dagen door frankrijk willen trekken met een auto en een tent. Hoe hebben jullie het uiteindelijk gedaan? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips. Welke steden/wegen zijn leuk?