Tips voor rondtrekken door Frankrijk

Volgende zomer wil ik waarschijnlijk met mijn vriend rond gaan trekken door Frankrijk. We willen drie weken gaan met de tent en op plaatsen waar we het mooi vinden willen we dan een camping gaan zoeken om een paar dagen te blijven staan om de omgeving te bekijken om vervolgens weer verder te trekken. Nu weten we nog niet precies welke route we ons uit willen stippelen en daarom zou ik jullie willen vragen of jullie tips met mij willen delen.

Welke plaatsen moet ik zeker gaan zien? En hebben jullie tips voor campings?

Alvast bedankt

groetjes Linda

Als echte francofiel, kan ik alleen maar zeggen dat het overal in frankrijk mooi is!!! HAHA

Maar ff serieus… Ik weet niet wat je precies wil. Ga je voor cultuur, natuur, feesten, zon/zee/strand… Het kan naemlijk allemaal in Frankrijk!

Zomaar een paar tips:

• Normandië en Bretagne
  • de Alpen
  • cevennen

maar eigenlijk heeft elk plekjein frankrijk wel iets speciaals, google gewoon eens wat rond op het internet en zoek eens op de verschillende departementen.

voor campings kan je eens kijken op www.camping-frankrijk.nl of in de kleine campinggids van de anwb: https://webwinkel.anwb.nl/published/webshop/artikelen/reisgidsen/anwb-gids-kleine-campings-2006.nl.html

Succes!!

De Vendee en de Aquitaine. Heerlijke boerenstreken, vooral de laatste.
En dan Les Landes. De stranden zijn er geweldig. Het toerisme is nog niet he-le-maal overdone zoals bijv. in aan de Cote. Enne…het leven is er nog zo heerlijk en eerlijk. Ruige landschappen. Mooie uitgestrekte bossen. Leuke steden (Bordeaux! Biaritz! Bayonne! Dax! San Sebastian in Spanje binnen leuke afstand!). Leuke dorpjes met veel activiteiten. Lange wegen vol met natuur en rust. Kleine boerderijtjes met lekkernijen uit de streek.

Dat zijn mijn voorkeuren :wink: