Tips overnachten Zadar in juni

Ik ga van 16 tot 21 juni met Ryanair naar Zadar en wil daar graag iets van Kroatie zien maar vooral ook lekker relaxen aan een mooi strand. Nu weet ik dat er niet veel zandstranden zijn, maar wellicht heeft iemand goede tips om in deze korte tijd toch een mooi stukje Kroatië te zien. Een leuk adresje om te overnachten zou helemaal prima zijn! Ik heb geen auto, we zijn met zijn 2en. Graag hoor ik of iemand goede tips heeft voor excursies / strand / overnachten!

Geen auto en je wilt wat zien ?
Hoe wil je dat gaan doen ?
Wel van plan om een auto te huren of wil je alleen in Zadar blijven en misschien eens een boottochtje maken ?

Kroatië is niet direct een land voor de fiets of brommer, hoewel sommigen dat wel proberen. Ieder jaar worden er wel een paar doodgereden, dus of je dat nu moet gaan proberen vraag ik me af. In de stad geen probleem, maar ga niet op de kustweg rijden, dat is spelen met je leven.

Ik ken wel wat mooie plekjes rondom Zadar, maar daar heb je echt vervoer voor nodig om er te kunnen komen, dus redelijk zinloos om ze nu door te geven.

Hallo Papaya,

Bedankt voor je reactie! Ik kan een auto huren dat is geen probleem, dus laat maar weten! Het moet wel te doen zijn in 5 dagen, ik wil niet alleen aan het reizen zijn, maar ook lekker relaxen op mooie plekjes aan zee!

Ik hoor graag van je!

Groet Maud

Wanneer je niet direct in Zadar wilt zitten, maar wel in de buurt dan zou je kunnen kijken naar Sukosan. Ligt op een steenworp afstand, maar is wel een aardig plekje.
Ik weet niet wat je wilt betalen, maar Hotel Restaurant Joso Sukošan - Marina Sukošan
is een prima plek om te verblijven. Prijzen vallen over het algemeen mee, ik betaal nooit meer dan 300 Kuna per nacht (rond de 40 euro).

Wil je echt een appartement aan zee dan zou je nog even door kunnen rijden naar apartmani Milan in Sv Petar, ligt vlakbij Biograd. http://www.apartmani-milan.com/Hrvatski/galerija.html
Appartementen zijn simpel, maar prima te doen en het is er rustig. Buiten is een bbq welke je mag gebruiken, auto kan voor de deur en het ligt direct aan het water.

Andere plekjes welke absoluut de moeite waard zijn:

• Murter
  • Rocogniza
  • Primosten
  • Vinisce (nabij Trogir, maar stuk rustiger)

En van daaruit kun je uitstapjes maken naar de Kornati eilanden, Krka watervallen, Split, Trogir, misschien zelfs een dagje op en neer naar Hvar of Korcula (met high speed ferry)

Kunt uiteraard ook de andere kant uitgaan, want zelfs Plitvice is nog te rijden vanuit Zadar en ook het eiland Pag is prima te doen voor een dagje. Vlakbij Novalja kun je de kaasfabrieken vinden en die kaas kan ik je van harte aanbevelen. Paski Sir is redelijk beroemd in Kroatie.

Andere optie, uiteraard met auto, is bij Zadar naar de overkant varen en dan het eiland Pasman afrijden.

Je bent er in Juni en dan zal het overal zalig stil zijn, meer dan plek genoeg, geen reden om te reserveren, is gewoon een kwestie van ergens aankloppen en vragen of je kunt overnachten. Hou er wel rekening mee dat je flink moet afdingen, ze beginnen met 3 keer de hoofdprijs, dan 2 keer, dan 1 keer en uiteindelijk zit je voor een normale prijs. Begin juni zou 200 - 300 kuna voor een nacht realistisch zijn. Alles wat je meer betaalt is teveel.

Dat weekje zal zo voorbij vliegen.