Hallo
Ik ben op zoek naar mensen die een korte yogaopleiding in India hebben gedaan (gaan doen en hebben gepland)
Ik wil dit zelf namelijk ook heel erg graag doen, maar heb graag wat tips ed nodig.
kan iemand mij aub helpen met tips en ervaringen?
heeel erg bedankt alvast! :chin:
Hi,
Wat leuk dat je dat wilt gaan doen!
Ik ga een yoga retreat doen. Ik ga ik juli dit jaar.
http://www.tureya.org/
Dit is de site van de ashram waar ik naar toe ga, ik kan je natuurlijk niet vertellen hoe het beviel maar ik heb goede hoop dat het een fantastische ervaring gaat worden!
Volgens mij geven zij ook cursussen waarmee je gecertificeert yoga docent wordt. Maar dat staat wel op de site.
Hopelijk heb je iets aan!
Groetjes Jorijn
ohh wow Ik zou dat ook wel willen… maar always stuck with work! dus kan niet zo lang weg … anyways succes!
ik ga 28 april voor 1 maand
een yoga teacher training
YEAH
Alleen nog me visum aanvraag de deur uit>>>:zon02::chin:
Oh leuk!cheer
Waar ga je dat nu doen dan?
Rishikesh, boven Delhi:vak01:
Een tip: vermeld bij visum aanvraag NIET dat je een yoga opleiding gaat volgen, want dan willen ze dat je voor een studenten visum aanvraag gaat, en dat is niet MALS!!! Gewoon toeristen visum aanvragen dus en gaan!
Uit eigen ervaring!
Dat is handig om te weten ja!
Is dat zoveel duurder dan?
Hallo allemaal,
Wat leuk al die verhalen! Ik ben zelf van plan om 23 juni naar India (Bangalore) te vliegen en in Mysore en yogaopleiding te gaan doen.
Nou vroeg ik me af of iemand misschien weet of het veilig is om als meisje alleen, 21 jaar en blond, midden in de nacht aan te komen. Misschien is het prima te doen, maar ik heb er zelf nog geen ervaring mee. Iemand hier misschien wel?
Alvast bedankt!
Groetjes, Martine
Hey Martine!
Ik heb hetzelfde, ben 22 en blond!
Een vriendin van mij is er ook geweest en die zei dat ze wel werd lastig gevallen door mannen. Het idee heerst daar dat westerse vrouwen zo met je naar bed willen. Zij heeft toen op een gegeven moment een (trouw)ring omgedaan, toen werd ze iets minder lastig gevallen.
Het helpt in ieder geval als je zo min mogelijk bloot laat zien, dus zoveel mogelijk kleren aan.
Verder zou ik vragen of je door iemand van de yogaopleiding opgehaald kunt worden, of dat zij iemand sturen om je op te halen. Dan weet je zeker dat dat vertrouwd is! Maar mssn wist je dat al;)
Hopelijk heb je hier wat aan!
Groetjes Jorijn:dag:
Dankje voor je reactie!
Die van de trouwring zal ik onthouden
Zat er al bijna over na te denken om mn haar bruin te verven, maar of dat nou het verschil gaat maken…
Hoi Martine! Ik ben net weer terug uit India.
23 en nog steeds blond;). Mijn ervaring met die mannen daar is
dat ze het toch altijd blijven proberen. Gewoon een grote mond geven! Echter met midden in de nacht aankomen zou ik toch heel erg goed oppassen!! Heb veel vervelende verhalen gehoord van oplichterijen, zogenaamde taxi’s etc. Mijn tip: ga je eerste nacht naar een ietjes duurder hotel en sta erop dat dat hotel je vervoer regelt vanaf het vliegveld. Draag inderdaad bedekkende kleding en een ring helpt niet echt. Ik zei dat ik getrouwd ben met een prof bokser en dat hij 1 week later zou komen. Dan laten ze je echt met rust!
Voor de rest, geniet van het prachtige land en de intense hitte!
Jannita
Hee:)
Dank voor je reactie. Heb je het leuk gehad? Ik dacht eerst dat mijn reis niet door zou kunnen gaan, maar ga uiteindelijk toch dus ik zal je tips in gedachten houden!
Groetjes, Martine
Ben benieuuw hoe de opleiding was…hoelang duurde die en was eht intressant, leerzaam…doe je er thuis nog iets mee? Ik hoor het graag! Gr Een beginnende yogini
Dag Lia,
Mijn ervaring was erg positief:) Ik heb alleen geen opleiding gedaan, maar gewoon 5 weken lang lessen gevolgd. Ik heb de ervaring zeker mee naar huis genomen. Ben onderhand alweer een tijdje verder en probeer zowel thuis te oefenen als lessen te volgen. Het plan is om volgend jaar met een opleiding in Nederland te beginnen, ben benieuwd.
Als je exactere gedetailleerde wilt kun je me altijd een privébericht sturen!
Groetjes!
Martine
Mijn ervaringen zijn ook heel erg positief. In zo een korte tijd heb ik zo veel geleerd. Het heeft mijn leven veranderd! Ik wou erst naar de Sivananda Ashram gaan en kwam toen toevallig terecht bij de Arhanta Yoga Ashram. Het zijn vel kleinere groepen en de docenten zijn geweldig! http://www.arhantayoga.org