Tips gevraagd voor onze Vietnam reis

We gaan in augustus met 9 man en vrouw naar Vietnam waarvoor we het volgende reisschema hebben vastgesteld. Alle tips over ons reis zijn meer dan welkom; wat missen we, waar moeten we vooral niet heen, waar zijn we onrealistisch. Met jullie aanwijzingen hopen we een nog leukere vakantie te krijgen!

• We hebben Hue uit ons schema gelaten. Goede keuze?
  • Is Dalat de moeite waard?
  • Me kong delta; de drijvende markt, is dat een must-go?
  • Is de verhouding qua tijdsbesteding over de steden een goede?

http://s30.postimg.org/7ob7psavx/Screenshot_2014_07_27_19_05_45.jpg

Hallo Ronald,

Voordat ik aan je vragen begin, maar met 10 personen.
Wil je gaan backpacken en op de bonnefooi gaan?

Zo ja, ben je dan wel van bewust dat er niet altijd 10 plaatsten beschikbaar zijn en je soms wel moet rekenen dat je gescheiden moet gaan reizen en dus niet altijd als groep.

Ook gescheiden hotels is iets wat gaat voorkomen.
Vooral Halong Bai is dan niet leuk.

Wanneer je echt als groep bij elkaar wilt blijven is een prive wel iets waar je over na moet gaan denken; kosten kunnen misschien wel lager zijn dan backpacken omdat je met 10 personen reist.

gr.
Ton.

Hoi Ton,
We gaan met zijn negenen met backpacks daarheen en zijn van plan met name op de bonnefooi te gaan of via internet enkele dagen vooruit te boeken. We vliegen ook al gescheiden daarheen, dus dat maakt niet enorm veel uit.
Halong Bai is dan wellicht handig om nu al te reserveren. Prive huizen/villas klinkt inderdaad als een handig plan.
Gr

Hallo Ronald,

Klopt voor Halong, zou dit wel vooraf doen omdat je met 9 personen bent ; zijn toch 4 a 5 cabins ( afhankelijk van beleid van de maatschappij ).
Mits je natuurlijk ook op dezelfde datum daar naar toe wilt gaan.

Misschien proberen een complete boot te regelen ( met 5 cabins ) kan misschien goedkoper zijn dan boeken op een grote boot?

Prive huizen en villas
Dit kan dus niet in Viet Nam , dus je bent echt aangewezen op Hotels resorts, hostels, enz.
Maar ik zou in ieder geval, wanneer een hotel 4 a 5 kamers vrij heeft altijd afdingen; ze hebben niet voor niets dat aantal vrij ?

Met het reizen zie ik , gezien je antwoord geen probleem dat misschien je niet samen altijd zou kunnen reizen.
Misschien dat een gedeelte van de groep een uur later vertrekt.

Dit even over Halong

Nu je schema.

Begin bij dag 6, want eerder klopt wel

Denk dat dit gewoon de touristen bus moet worden; je bent dan rond 14 uur in Can Tho.
Je hebt dan een middag en avond in CanTho

dag 7
In de vroege ochtend ( rond 6 a 7 uur ) ga je naar de drijvende markt en wat dan daarna?.

Je kan ook naar Mui Nee gaan , na de drijvende markt; je komt dan in Mui Nee aan rond 19 uur; mits prive vervoer.
Misschien met goede afstemming en in de hand houden van de trip Cai Rang ook te doen met een bus.

Aangezien je met 9 personen reist kunnen de kosten pp echt wel meevallen; zou dat even onderzoeken.
Prive vervoer levert je wel minder stress op .

Voor het overige hebben jullie echt een geweldig relaxed schema.

gr.
Ton.

Ps
Denk aan de VOA, scheelt je enorm met 9 personen.