Tips gevraagd bij rondreis West-Amerika juli 2010

Bedankt weer Yeehaw! Volledig georganiseerd willen we in ieder geval niet meer gaan. Ze bieden allemaal vluchten van rond de 900/100 euro aan en we hebben er zelf een 750 euro gevonden. Scheelt dus zo’n 200 euro p.p.

Dit is nu onze planning:

Dag 1 (12-07-10 om 19.00u) Vlucht Brussel → San Francisco
Dag 2 (13-07-10) San Francisco
Dag 3 (14-07-10) San Francisco
Dag 4 (15-07-10) San Francisco → Yosemite National Park
Dag 5 (16-07-10) Yosemite National Park
Dag 6 (17-07-10) Yosemite National Park → Death Valley
Dag 7 (18-07-10) Death Valley → Las Vegas
Dag 8 (19-07-10)Las Vegas
Dag 9 (20-07-10) Las Vegas → Zion National Park
Dag 10 (21-07-10) Zion National Park
Dag 11 (22-07-10)Zion National Park → Bryce Canyon National Park
Dag 12 (23-07-10 Bryce Canyon National Park → Page
Dag 13 (24-07-10 Page
Dag 14 (25-07-10) Page → Monument Valley
Dag 15 (26-07-10 Monument Valley → Grand Canyon National Park
Dag 16 (27-07-10) Grand Canyon National Park
Dag 17 (28-07-10) Grand Canyon National Park → Sedona
Dag 18 (29-07-10) Sedona → Palm Springs
Dag 19 (30-07-10) Palm Springs → Los Angeles
Dag 20 (31-07-10) Los Angeles
Dag 21 (01-08-10) Los Angeles
Dag 22 (02-08-01 om 8.30u) Vlucht Los Angeles → Brussel

Is dit wat? Of raad je aan langer/korter op sommige plaatsen te verblijven? Nu zijn we nog aan het twijfelen of we de hotels er zelf bij moeten zoeken of dat we dit laten doen door een organisatie. Hier gaat natuurlijk weer erg veel tijd in zitten en omdat er zoveel keuze is en we niet goed weten welke hotels wel of niet goed zijn, neigen we er nu naar om dit toch door een organisatie te laten doen. Dit geldt ook voor het regelen van een huurauto. Alle reisorganisaties bieden hun auto’s aan via Alamo. Weet niet of het via een andere verhuurorganisatie goedkoper kan. Daar moet ik me nog in verdiepen. We willen een standaard SUV (4 WD) of fullsize SUV.

Ik zou die vlucht van € 750,-- snel vastleggen in het hoogseizoen.
Alamo of Hertz, of National. Budget, Avis. Maakt allemaal niet veel uit. Mijn keus zou tussen Hertz en Alamo zijn. Heb je al eens gekeken in de gids van Hotelplan? Daar kosten SUV 4wd ongeveer € 41-43 per dag. Wij hebben vaak bij Hotelplan geboekt, alleen voor de vluchten en huurauto. Hotels boeken we niet maar we reizen dan ook off season.
Een full size is erg duur, en nergens voor nodig. Ook 4wd is niet nodig trouwens. Met midsize suv moet je al denken aan auto als in Europa een BMW X5 of Volvo XC90. Groot genoeg. De enige full size die nog wel te betalen is is bv een Dodge Durango of een Chevy Tahoe, maar als gezegd, nergens voor nodig.
Aan je route zou ik niets meer veranderen. Rust in de tent! En maak je niet druk, uiteindelijk vind je best die hotels en ik zou het gewoon allemaal zelf boeken. Wellicht een nacht korter bij GC en een nacht langer in Sedona www.visitsedona.com www.nps.gov/grca Probeer in Sedona een Ghost Ranch Lodge of Matterhorn Inn
Ga eens naar de hotelsite van Tripadvisor. www.tripadvisor.com Daar staan 10 duizenden hotels op. Neem de commentaren met een korreltje zout.
Yeehaw

We willen sowieso binnen 1,5 week beslissen en eigenlijk alles geboekt hebben. En anders verschuiven we de reis naar 2011. Is een midsize SUV echt voldoende ja? BMW X5 en Volvo XC90 klinkt inderdaad ruim genoeg maar als ik kijk bij bijvoorbeeld Alamo dan zeggen ze dat midsize SUV maar plaats heeft voor 3/4 personen en 3 reistassen. Als ik dat zie staan ga ik twijfelen of het groot genoeg is voor 4 volwassenen, vandaar mijn keus voor standaard of fullsize SUV. Maar als midsize groot genoeg…

Ik heb even bij Alamo gekeken. Je moet daar een type LW/code SFAR (Chevy Trailblazer) hebben. Ook wel Standard SUV genoemd. Bij Hertz is dit een type L Code SFAR standard SUV. Geloof me maar, wij hebben die auto’s regelmatig gehad en ze zijn groot genoeg. De termen zijn verwarrend, midsize wordt standard genoemd etc. Maar als je je eens lekker wil verwennen neem dan een Lincoln Navigator of een Cadillac Escalada. Denk niet dat je die onder de € 100,-- per dag kan krijgen

Beste Mnoe,

Wij (gezin, 1 dochter 18 jaar) zijn ook al enige tijd bezig om een rondreis (2 juli t/m 23 juli)te plannen.
De vlucht hebben we begin december (air Berlin) alvast geboekt en deze week ook besloten om een gedeelte van de hotels zelf te boeken en een aantal door het reisbureau te laten vastleggen.
Ook regelt het reisbureau huur auto (sunny cars: midsize SUV, 'n Chevrolet Equinox € 714,-)Wij hebben ook veel op internet rondgekeken en vele adviezen gelezen en ontvangen (van Yeehaw…super).
Voor ons is een voorwaarde v/h hotel: een zwembad en we willen de laatste paar dagen ergens aan de kust relaxen.
Dit is nu de planning:

Dag 1 (02-07-10) Vlucht Düsseldorf → San Francisco (Holiday Inn Golden Gateway)
Dag 2 (03-07-10) San Francisco
Dag 3 (04-07-10) San Francisco → Yosemite National Park (Cedar Lodge)
Dag 4 (05-07-10) Yosemite National Park
Dag 5 (06-07-10) Yosemite National Park → Death Valley (Stovepipe Wells)
Dag 6 (07-07-10) Death Valley → Las Vegas (nog uitzoeken, maar zijn genoeg)
Dag 7 (08-07-10)Las Vegas
Dag 8 (09-07-10) Las Vegas → Zion National Park (BW Zion Park inn)
Dag 9 (10-07-10)Zion National Park → Bryce Canyon National Park (Ruby’s inn)
Dag 10 (11-07-10 Bryce Canyon National Park → Page ( Best Western Arizona Inn)
Dag 11 (12-07-10) Page → Monument Valley (the View hotel)
Dag 12 (13-07-10 Monument Valley → Grand Canyon National Park (Best western squire inn)
Dag 13 (14-07-10) Grand Canyon National Park
Dag 14 (15-07-10) Grand Canyon National Park → Kingman (Best Western Wayfarar inn)
Dag 15 (16-07-10) Kingman → Palm Springs (Hyatt Grand champignons resort)
Dag 16 (17-07-10) Palm Springs → Los Angeles (Orchid suites)
Dag 17 (18-07-10) Los Angeles
Dag 18 (19-07-10) Los Angeles → Santa Barbara (Inn by the Harbor)
Dag 19 (20-07-10) Santa Barbara
Dag 20 (21-07-10) Santa Barbara
Dag 21 (22-07-10) Santa Barbara → San Francisco
Dag 22 (23-07-10) San Francisco
Dag 24 (24-07-10) Dusseldorf

Volgens mij maken we dezelfde trip!
Heb de hotels erbij gezet, ik hoop dat je er iets aan hebt.
Veel plezier.

Hoi Hariette! Volgens mij maken we inderdaad bijna dezelfde route. Alleen jullie rijden nog langs de kust terug naar SF.

Mag ik vragen via welk reisbureau jullie de huurauto + hotels regelen? Heeft iemand ervaringen met AVIS?

We hebben nu een nieuwe zeer scherp geprijsde offerte ontvangen van een reisorganisatie. Yeehaw zou jij je mening kunnen geven over onderstaande hotels?

20-23 juli 3 nachten Handlery Hotel, San Francisco
23-25 juli 2 nachten Best western Yosemite Inn, Yosemite NP
25-26 juli 1 nacht Furnace Creek Ranch, Death Valley NP
26-28 juli 2 nachten Hampton Inn Tropicana, Las Vegas
28-29 juli 1 nacht Best Western Zion Park Inn, Zion NP
29-30 juli 1 nacht Best Western Ruby’s Inn, Bryce NP
30 juli-01 augustus 2 nachten Best Western Arizona Inn, Page
01-02 augustus 1 nacht Gouldings Monument Valley Trading post and Lodge
02-04 augustus 2 nachten Canyon Plaza Resort, Grand Canyon NP
04-05 augustus 1 nacht La Quinta Inn, Sedona
05-06 augustus 1 nacht Courtyard by Marriott, Palm Springs
06-09 augustus 3 nachten Best Western Sunset Plaza Hotel, Los Angeles

Hoi Mnoe,

Ik heb geen ervaring met avis maar ben net als jij aan het uitvogelen wat het beste bij ons past wat betreft de huurauto. Wij zijn ook met 4 personen, 4 grote samsonites en 4 kleine handbagagekoffertjes. Heel wat bagage dus. Twee jaar geleden hebben we de oostkant van Amerika gedaan en bij Alamo een Minivan (een Dodge) gehuurd. Dat was ideaal omdat we de achterste bank weg konden klappen en met gemak de bagage kwijt konden. De teeners zaten lekker ruim in hun stoelen en de auto was heerlijk hoog zodat je een prachtig zicht op de weg had. Het is misschien een categorie duurder maar ik vind het zeker wel waard (maar dat is persoonlijk). Je gaat nu ook lange afstanden rijden en leeft in feite 3 weken vanuit je auto.
Ons is Alamo destijds goed bevallen. Ik heb nu andere maatschappijen vergeleken en heb contact gezocht met eautohuur. Ze zitten in mijn situatie 47 euro onder de laagste prijs die ik heb kunnen vinden. Nu is men oa hier op het forum over deze maatschappij niet zo enthousiast heb ik begrepen dus ik durf de stap niet te maken. Ik vind het belangrijk dat je toch op je afspraken kunt rekenen en dan zoek ik toch liever een solide bekender bedrijf.
Ik heb de amerikaanse site van alamo gemaild met de vraag voor een prijsopgaaf en zij verwijzen mij in een nette mail naar de site.(www.alamo.com )Dan kun je zonder tussenkomst van een reisorganisatie zelf boeken, scheelt weer. Op www.alamo.nl kan het in het nederlands maar dit is een tussenbedrijf die voor alamo auto’s verhuurd. Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt.

Ik ken niet al die hotels natuurlijk, maar ik zie er geen gekke dingen bij staan. Wat betreft die Alamo sites. Het scheelt allemaal niet zo veel maar besparen zal je er niet (veel) mee. Voor het huren van een Standard SUV Tariefsoort A (fully inclusive zonder gps, extra driver of fuel option) zouden wij in het hoogseizoen € 44,-- per dag kwijt zijn bij Alamo. Kijk en vergelijk!
Yeehaw

ik heb zojuist via internet geboekt (www.alamo.nl )
Minivan, full incl + gps 17 dagen, ophalen Las Vegas airport, terugbrengen Long Beach LA Californië: geen drop off kosten.
Omdat ik eerst member ben geworden (eenmalig 17,50 levenslang lid) krijg ik 5% korting op de huurprijs, geen aanbetalingskosten en kosteloos annuleren tot 24 uur voor vertrek. Totaal betaal ik nu 855 euro.

Denmk eraan dat je als Europeaan meer verzekeringen nodig hebt dan wanneer een Amerikaan een auto huurt (hij neemt zijn eigen autoverzekering mee; in de VS is de autoverzekering aan de persoon gekoppeld niet aan de auto.
Dus oppassen met reserveren op Amerikaanse sites (zoals Alamo.com). Als je ter plekke nog een aantal verzekeringen moet bijsluiten betaal je de hoofdprijs, en meer!
Er zijn websites en reisbureau’s waar je -betrouwbaar en incl alle benodigde verzekeringen- een auto voor ind VS kunt huren. Deze zijn vaak nog veel goedkoper dan rechtstreeks. Ik heb in het verleden 2x geboekt via www.usa-reisen.de . je moet een beetje Duits kunnen lezen, maar het gaat allemaal goed en ze zijn voor veel autocategorieren erg scherp geprijst (voor de mid-size SUV zelfs onverslaanbaar). je huurt dan uiteindelijk bij een van de grote verhuurders.
Ik ga er binnenkort weer een via hun huren (een mid-size SUV bij Alamo of Dollar).
Alamo is op zich goed maar de baliemedewerkers hebben zo hun trucjes je nog wat extra geld uit de zak te kloppen. Eerste truc is je een bepaald automodel te noemen en vragen of je deze geschikt vindt (“Would a Jeep Grand Cherokee be OK for jou?”). Uiteraard is deze auto uit een hogere klasse dan je hebt gereserveerd en zodra je deze vraaag bevestigend antwoord heb je jezelf een prijzige upgrade gekocht. Dus altijd nee zeggen en verwijzen naar je reservering.
Tweede truc is dat ze je aanvullende verzekeringen proberen aan te smeren. Ook zeer prijzig en onnodig: je hebt immers al in Europa een compleet pakket gereserveerd.
De medewerkers van Alamo staan bekend om deze trucs (bij mij dus ook al 2x toegepast) omdat de salarissen laag zijn en ze veel commissie vangen op deze extra verkopen.
Gewoon dus overal nee op antwoorden en je contract voor tekenen goed controleren (alle bedagen moeten nul zijn).
Als je daar aan denkt is Alamo een prima maatschappij.
Veel reisplezier!!

P.S. ter plekke een losse GPS kopen (of thuis een Amerikaanse kaart kopen) is vaak veel oedkoper dan ter plekke een auto+GSP te huren…

1 like

Looking good, Harriette!!!
Ook de hotels al geregeld.
Helaas zijn we nergens same place, same time!
CU Eveline

Haha… kruisen onze wegen elkaar ook niet??
bye bye

En mnoe… heb je alles geboekt? …en wat geboekt? Of reis toch uitgesteld naar 2011?

Je kunt je ook laten inspireren door de georganiseerde reizen voor gezinnen. Je weet dan in ieder geval dat de afstanden goed te doen zijn.

Zelf hebben we hele goede ervaringen met Family RV in San Jose (bij San Francisco): www.familyrv.com. Prima campers voor een hele redelijke prijs.

Beste CarolineM

Tips:!
we hebben onlangs onze trip voor medio juli 2013 (totaal 22 dagen) (2volw en kind 8-11 jr) geboekt. We hebben met de camper exact 20 dagen de tijd om een prachtige rondreis te maken. We landen in LA en dit is tevens ons vertrekpunt naar huis. Wat zou je ons kunnen aanraden qua route en camperplaatsen? We zouden het leuk vinden om bijv. als het kan eens te overnachten in een tipi of op een cowboy ranch om de kinderen het “western” gevoel te geven… We lezen zoveel ideeën en tips dat we eigenlijk door de bomen het bos niet meer zien. Wellicht dat je ons een aanbeveling van een route zou kunnen doen? (email: jan.baan@ziggo.nl) Ontzettend bedankt voor evt. genomen moeite.