Tips Florianopolis & Blumenau

Hallo Forumlezers,

Ik vertrek op 17 februari 2007 naar Florianopolis voor een internationale zwemwedstrijd. Ik heb 10 dagen vrij te besteden.
Wie is er wel eens in Florianopolis en/ of Blumenau geweest. Is dat geheel anders dan de torristische trekpleisters met de daarbij behorend vertier.

Heeft iemand tips/ must see?

Is het daar ook carnaval (zoals in Rio etc)?

Hopelijk kan iemand me verder helpen.

Groeten

Simon

HAllo Simon,

er is wel carnaval in Floripa, maar niet te vergelijken met Rio of Salvador natuurlijk. daarvoor is het waarschijnlijk ´te europees´ in het zuiden.
Florianopolis is 3 jaar geleden uitgekozen tot de meest veilige stad van Brazilie (al zegt dat op zich nog niet veel he…), is een schone en overzichtelijke stad , maar wordt niet echt veel bezocht door de westerse backpackers. Het is wel weer erg toeristisch door de braziliaanse/argentijnse toeristen die hier in grote getale naar toe stromen in de zomer. ( loopt nu ook op zijn eindje dus.
Blumenau is vooral in trek in voor het oktoberfest (is erg duits, zoals de naam al doet vermoeden), voor de rest niet erg toeristisch, heeft ook niet veel te bieden vind ik.
Veel plezier en nog meer succes met de wedstrijden!

groet,

Marcel

Hallo Simon,

Wat een geluk heb jij zeg !! Helemaal niets mis mee om daar naartoe te gaan. Blumenau ben ik niet geweest, maar Floripa wel. Het is nu lekker zomer daar, en je pikt het carnaval ook nog mee. Carnaval is veel kleinschaliger dan in bijv. Rio en Salvador, maar ze doen erg hun best. 'S avonds is het een gezellige boel op straat met muziek en allemaal verklede mensen. Overdag kun je naar 1 van de mooie stranden gaan of in Floripa zelf kijken. Surfers beach was toen erg populair. Als je van zeilen houdt, kun je misschien gaan zeilen op het grote meer. Geniet ze, en niet teveel aan de caiparinhas zitten !!

Groet,
Alex