Tips extra uitstappen rondreis Costa Rica

Hallo,

Binnenkort (nog twee weken wachten :vak02:) vertrekken mijn vrouw en ik, twee jonge dertigers naar Costa Rica voor een drietal weken. We boekten onze reis bij Koning Aap en lieten enkel de hotelletjes, de vlucht en de auto regelen. Tussen onze bestemmingen oor kunnen we dus zelf kiezen wat we doen. Ik heb zelf al heel wat gevonden op dit en andere forums, maar vroeg me toch af of jullie nog tips hebben.

Reisroute:

Dag 1: aankomst en overnachting in san jose
Dag 2-4: tortuguero en daarna in guapiles de auto oppikken (thrifty) en naar horquetas
Dag 5 - 7: Rara Avis (een zeer afgelegen ecolodge in het oerwoud, drie uur met de tractor)
dag 7-8: la fortuna/arenal
dag 9-10: rincon de la vieja
dag 11-12 monteverde
dag 13-dag 20: verblijf in tambor (nicoya peninsula) in Tango Mar

Dus als jullie enkele tips kunnen geven, vuur maar af.

Vele groeten,
Bram en Valerie

Hee!

Ik ben zelf vorig jaar 6 weken in Costa Rica geweest. 1 week heb ik in Turrialba doorgebracht, en de rest in Puerto Viejo. Als je van de typisch caribische sfeer houdt (bob marley, cocktail en heel veel gezelligheid), wil ik je zeker aanraden om naar puerto viejo te gaan. In het dorp zelf ik vrij weinig te doen, het is ook heel klein, maar de sfeer is er echt super. Het is vrij toeristisch, er komen vooral veel jongere mensen.
Zelf ben ik ook nog een weekend naar Bocas del Toro in Panama geweest, dit is echt een tropisch paradijs, iets minder caribisch, maar ik kan me voorstellen dat dit voor jullie een beetje uit de route is aangezien jullie op doorreis zijn.
Echt heeel veel plezier!
Groetjes,
Kirsten