Hebben jullie tips voor mij waar ik zeker naartoe moet in Death Valley en de Grand Canyon?
Als ik een goede indruk van de Grand Canyon wil krijgen, raden jullie mij dan aan om de Grand Canyon Skywalk te doen of naar het Grand Canyon National Park te gaan (deze liggen namelijk nogal ver van elkaar vandaan)?
Gedeelte van onze reis: We gaan van Yosemite National Park naar Death Valley, vervolgens naar Las Vegas en dan naar de Grand Canyon.
Geen ervaring met die Skywalk, maar ik hoor daarover toch voornamelijk teleurgestelde reacties. Duur, toch niet “hét” uitzicht wat je zou verwachten, en je mag op de SKywalk niet fotograferen. Als je dus moet kiezen zou ik zeker voor het oostelijker gelegen deel van de South Rim gaan, rond Grand Canyon Village. Even inhakend op je andere draadje, daar kan je dan ook een helicoptervlucht maken.
Wat betreft Death Valley, die heb ik als dagtrip vanuit LV bezocht. Het mooie van DV is dat je er echt dwars doorheen rijdt, en zo vanzelf langs de diverse bezienswaardigheden komt. Wat je in ieder geval zeker niet mag missen: Badwater Basin, Devil’s Golfcourse, Artist Drive, Zabriskie Point, Dante’s View. Maar waarschijnlijk is er nog veel meer moois wat ik nog niet gezien heb. Persoonlijk vond ik Death Valley eigenlijk nog indrukwekkender dan de Grand Canyon.
Ja ik had ook al verschillende teleurgestelde berichten op internet gevonden over de skywalk…maar je mag er dus zelfs geen foto’s maken :O…das wel heel zonde…dan ga ik de skywalk toch echt overslaan en voor het meer oostelijk gelegen deel zoals jij aangeeft.
Bedankt alvast voor de info!
Skywalk is een zogenoemde “Tourist trap”. Bovendien is, wat ik begrepen heb, de Grand Canyon daar ook helemaal niet zo “Grand”. Gewoon naar het national park gaan!
Helemaal eens met de rest…gewoon South Rim van NP, hier heb je fantastische uitzichtpunten. Een vlucht over de Canyon is een enorme aanrader. Wij deden een vlucht met Grand Canyon Airlines, ook super en als ik me goed herinner iets goedkoper dan heli, check de tarieven op het www.
Yosemite naar DV is een lange dagrit en er is veel te zien onderweg al dan niet met een detour. Ik raad vaak aan een extra nacht to nemen tussen Yosemite en DV.
West rim en oost rim bestaan niet in GCNP. Alleen south rim en north rim. Waar de Skywalk is is op native american land van de Hualapais en wordt ook wel Grand Canyon West genoemd. Een vlucht over de canyon is aanbevolen. Ze vertrekken van GC a/p in Tusayan vlak bij de zuidingang van GCNP. Best is 's morgens met minder turbulenties en minder haze in de canyon.
Yeehaw
Tussen Yosemite en DV kan je eventueel overnachten in Lee vining en kan je nogMono Lake meepikken en kan je ook nog Bodie doen, een fotogeniek ghosttown (een echt).
Voor de GC: ik zou opteren voor de helikopter vlucht en als je tijd genoeg hebt kan ik je Havasu zeer warm aanbevelen.