Tip voor als je een goede Trekking Gids zoekt!

In juni heb ik de Langtang trek gedaan met een door een kennis van mij getipte gids. Zijn naam is Bal Krishna en is een grote persoonlijkheid! Hij verteld veel tijdens het wandelen over planten, de natuur en maakt contact met de locals waardoor je plotsklaps spontaan aan de thee zit bij een lokale familie! Hij werkte voor een touroperator maar de gezondheid van zijn vrouw forceerde dat hij haar moest helpen met het dragen van fruit naar de markt waar zij deze verkoopt. Door voor zichzelf te beginnen met gidsen blijkt hij meer geld over te houden, waarmee zijn vrouw transport kan financieren voor de marktwaren. Hij is redelijk met prijzen en komt van te voren langs bij je hotel om kennis te maken en als het klikt een concreet plan te maken voor de trek. Een unieke gids. Je mag mij mailen voor info of rechtstreeks met hem bellen op zijn Nepalese telefoonnummer: Tel: 9803-021501
Veel plezier! Stef Janssen

Hallo,
Klinkt goed. Wij weten nog niet zeker of we met een gids of volledig zelfstandig op stap gaan. Maar deze man gidst hij ook in andere gebieden? Wij gaan Annapurna trek doen; zou hij daar ook gidsen?
Groetjes, Joosjes

Hallo Joosjes,
Bal heeft i.d.d. ook ervaring met Annapurna en Everest Basecamp! Ik kan je wel een paar foto’s sturen als je dat leuk lijkt. Verder hier een linik van mijn Langtang trek, alleen zijn de foto’s niet meer compleet.

http://stefjanssen.waarbenjij.nu/index.php?intMessageId=2012428

Groetjes Stef

Hoi,
Je bent al half jaar op reis!!! Wow… Je hebt al heel wat meegemaakt!!!Wij gaan maar 4 weken en dat is al lang (vind mijn baas). Wij hebben ook zo’n weblog (naam = duiven); dus als je interesse hebt…
Goed te horen dat die gids ook in Annapurna regio gidst; we nemen zeker z’n tel.nr mee. Maar eigenlijk willen we zonder gids gaan, als dit nog steeds toegestaan is. We hebben contact met Nepalees reisbureau en die man zou ons op de hoogte houden of dit verplicht wordt gesteld. Hoe was dit in Langtang gebied; gids verplicht of heb je zelf ervoor gekozen om een gids te nemen?
groetjes, Joosjes