Tip volgende bestemming?

Hallo!

Ik ben op zoek naar wat tips over mijn volgende reis/vakantie. Ik heb afgelopen jaren al veel reizen gemaakt maar vorige zomer in Indonesië heb ik na een scooterongeluk dat mijn schuld was een grote angst voor (zwerf)honden gekregen (een hond blafte agressief naar me waardoor ik te ver uitweek en botste).

Nu ben ik aan het nadenken over de volgende bestemming en maak ik me hier al ontzettend zorgen over. Ik zoek dus een land waar het zwerfhondenprobleem niet zo heel groot is (of ze in ieder geval niet zo agressief zijn). Ik zat eerst aan India te denken maar begreep dat er daar juist heel veel zijn. Misschien midden-Amerika? Australië, Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika, Thailand, Vietnam, Cambodja, Indonesië en Canada ben ik al geweest en vallen af.

Ik reis alleen dus een beetje backpackerscultuur is een must.

Iemand ideeën?

Ik ben in heel veel landen geweest, maar in vele landen heb je zwerfdieren. In het een wel meer dan het ander. Maar ja juist die toeristenplaatsen komen die beestjes naar toe in de hoop dat ze wat te eten krijgen. Bij de bevolking kunnen ze het wel schudden.
Wat misschien een idee is, dat je een soort zeilvakantie cq cruise gaat maken. Dan doe je wel steden aan maar dan heb je niet zoveel last van de zwerfdieren omdat je meestal maar kort iets gaat bezichtigen.
Om nog op je vraag terug te komen,het schijnt dat er in China minder zwerfhonden voorkomen dan elders in Azie.