Tickets vooraf boeken voor Alhambra

Deze zomer gaan wij naar Andalusië.
Het is een individuele rondreis geworden die we zelf in elkaar hebben gestoken.
We kregen de tip om ingangstickets voor Alhambra vooraf te boeken om lange wachttijden te vermijden.
Welke site kan ik daarvoor best consulteren ? Ik zie immers op internet dat er verschillende sites zijn waar je een ticket kan boeken.

groetjes en alvast bedankt voor de tips :dag:

Van te voren boeken is inderdaad een goed plan. Ik heb de rijen zien staan ´s morgens vroeg…(daar wil je niet tussen staan).

Ik zou deze site eens rustig bekijken, hier staat precies in wat de mogelijkheden zijn en hoe je kunt boeken.

www.ticketmaster.es is waar je daadwerkelijk kunt kopen.
Let wel op: er zijn nogal wat verschillende opties, tickets en openingstijden voor elk gedeelte van het Alhambra.

Suerte

Wij proberen ook al enkele dagen tickets te reserveren via ticketmaster.es, maar om onduidelijke redenen lukt het niet. meerdere creditcards gebruikt, maar ze kunnen die niet verifieren zeggen ze… Ben benieuwd of het u wel gelukt is.

ging prima dat boeken van de tickets, heel duidelijk en je kan goed aangeven op welk tijdstip je wilt.

ging prima dat boeken van de tickets, heel duidelijk en je kan goed aangeven op welk tijdstip je wilt.

Ik heb in een lange rij gestaan in sept/okt 2011 maar in een halfuurtje waren we al aan de beurt. En die rij stond in het mooie park dus was helemaal niet erg.
We konden een ticket kopen voor diezelfde avond om 17u, dus hebben nog even wat door het park en Albaycin gelopen.
Uiteindelijk bleken we gewoon al eerder via de zij-ingang naar binnen te hebben kunnen gaan, daar stond geen enkele controle. Alleen bij het Generalife werd er pas om ons ticket gevraagd, daar was het ook eg druk met duwende Spanjaarden, pffff. Wel mooi hoor.

Ben net terug uit Andalusië en het Alhambra.
De tickets bestellen ging prima (zie boven) had geboekt voor 14.00u, 's morgens hebben we de tickets opgehaald bij de kassa, er stond bijna niemand, dus was zo klaar.
Je mag wel eerder in het park, maar niet eerder in de gebouwen en je moet eerst op de afgesproken tijd naar het paleis en vervolgens mag je in de andere gebouwen.
En je mag eerder het park in, inderdaad via de zij ingang (richting centrum langs het gebouw oplopen)
Wij hebben ondertussen een stadswandeling gemaakt, en om 13.30 uur aangesloten in de rij voor het paleis.
Alles is goed lopend te doen in Granada.

Is het in de winter ook zo druk bij Al Hambra ? Wanneer is daar het absolute laagseizoen wat drukte betreft ? En oja de temperaturen in de winter gemidddeld ?

Ik was er in januari en februari het was wel frisjes ja. Maar het verschilde erg per dag / week. De ene dag was het heerlijk zonder jas in de zon. Maar de dag erna had je weer een sjaal om en jas aan. …Maar als de zon door komt voelde je wel de warmte meteen. We hebben ongeveer een half uur in de rij gestaan voor een kaartje voor de middag.

[

1 like

Zeker in de zomer altijd kaartjes vooraf kopen/reserveren. Er mogen een beperkt aantal mensen in de paleizen en je kunt daarvoor een van de nog beschikbare slottijden kiezen. Vol is vol en wij boekten voor de laatste week september en konen alleen nog maar op vrijdag op 9:00 uur! alle andere dagen/slottijden weren vol! Ga dus nooit op de bollenfooi. Je kunt geluk hebben, maar het is beter om voor zekerheid te gaan.

Wij hebben betaald met creditkaart via Internet en daarna het kaartje vooraf opgehaald in een van de ticketautomaten die bij de banken in Spanje staan. Konden we zonder rij het park in en ons om 9:00 uur melden bij de ingang van de paleizen.

Het park bij het Alhambra kun je overigens altijd (met een kaartje) in, maar als je de paleizen mist, dan mis je de essentie. Het is een van de mooiste wereldwonderen die wij ooit gezien hebben!

1 like

Wat kost de toegang trouwens in Al Hambra ?

Volgens de link hierboven e 15,40.