Ticket Buenos Aires voor slechts 475 Euro

Was inderdaad met Iberia, vertrek om 07:50 vanuit Dusseldorf, 2 uurtjes overstaptijd in Madrid en om 21:50 aankomen op Ezeiza. Het is vaak een kwestie van verschillende dagen proberen en met een beetje geluk kom je dan op een mooie aanbieding als deze uit.

Ik hoorde laatst iemand zeggen dat je tegenwoordig een maandje of 3 vantevoren iha de mooiste tickets kunt scoren. Dat lijkt aardig te kloppen als ik naar de tickets van Flipsen kijk. Iemand hier ervaring mee?

Vorig jaar was dat zeker niet het geval, toen waren de tickets juist duurder en waren er ook weinig vluchten meer beschikbaar. Dit jaar is toch anders dan voorgaande jaren ivm de crisis en nu ook ivm de Gripe A denk ik… Ook binnenlandse vluchten worden voordeliger momenteel.

Hallo!
Ik ben van plan om begin mei naar BA te vliegen. Nu zoek ik me suf naar goedkope tickets, o.a. naar aanleiding van wat ik las in dit topic een paar weken terug (rond de 500/600 is een mooie prijs) maar het goedkoopste ticket dat ik kan vinden is 840, retour. Is dat een redelijke prijs voor de tijd van het jaar, dus mei?!
Weet iemand daar toevallig het antwoord op? Veel dank!

PS: is het misschien een optie om een last-minute te regelen voor mei? Of kan ik beter ruim van tevoren m’n ticket boeken? dank!

Hoi Laia,

Waar heb je die site gevonden dan voor 840,-?
Het goedkoopste wat ik vinden kan is rond de 950…

Gr!
Boudewijn

world ticket center.
met alitalia.

Maar ik twijfel nu want ze bieden geen ticketverzekering aan en ik weet niet hoe nodig zo’n verzekering is…
Heb jij daar een idee van?

nou, je moet opletten met goedkope vluchten, goed in de kleine lettertjes lezen. Vaak zijn ze niet wijzigbaar. Met wijzigbaar bedoel ik dat je door omstandigheden misschien moet besluiten om wat later of vroeger te reizen. Met veel aanbiedingen ben je dan gewoon je geld kwijt, + je betaalt annuleringskosten (inderdaad ja). Een ticketverzekering of annuleringsverzekering betaalt zo ongeveer enkel uit als je zelf overleden bent… ik ben niet heel optimistisch over de voorwaarden :slight_smile: Best is om even te kijken wat van toepassing is voor jou en betreffende vlucht en dan keuzes te maken.

Het kan ook geen kwaad te controleren wat je mee mag nemen, Iberia bijvoorbeeld staat binnen europa slechts kleine koffertjes/tassen voor de cabine toe (kleiner dan standaard maat!. Dit ook als je daarna verder vliegt, maar je mag wel twee koffers van 23kg meenemen, tja. Britisch Airways accepteert (bijna) alles voor de cabine, maar ‘slechts’ één koffer van 23 kg… en zo nog wat maatschappijen ertussenin. Eenieder succes in ieder geval!

www.lightvoyager-photoexpeditions.com

1 like

Interessant! Vooral omdat veel mensen via Madrid met Iberia naar Zuid Amerika reizen. Krijg je dan geziek op dat kleine stukje naar Madrid?!

ja, inderdaad, ik had grote probemen met inchecken met mijn fotoapperatuur. Omdat ik echter kon aantonen dat ik het tot het minmale had gestript (uitsluitend de dure spullen) mocht ik de inhoud mee aan boord nemen en stuurden ze het standaard koffertje mee… in het bagageruim. Alles in plastic tassen, pff. uiteindelijk toonden ze wat begrip toen ik aangaf dat mijn fotoapperatuur echt het vrachtruim niet inging… (nog nooit problemen mee gehad!) en de rij achter mij heeeel lang werdt >>>

www.lightvoyager-photoexpeditions.com

Sorry, verkeerd gelezen denk ik. Dacht even dat je alleen handbagage mee mag nemen. Maar is niet zo dus.

Een goedkope optie is Air Europa. Ik heb een retourtje geboekt voor 570 euro. Het enige nadeel is dat ze niet vanuit Nederland gaan maar vanaf Londen Gatwick. Maar bij Easyjet (en vast ook andere maatschappijen) kun je voor erg weinig naar Londen Gatwick vliegen vanaf A’dam (60 euro).

Vanaf Londen Gatwick moet je overstappen in Madrid. Daarna gaat het vliegtuig regelrecht naar Buenos Aires. Je kunt ook vanaf Madrid boeken en zelf voor een ticket daarheen zorgen. De tickets vanaf Madrid zijn alleen stukken duurder. Het schijnt dat de concurrentie in de UK/Londen veel heftiger is en dat daarom de prijzen zo laag zijn. Website: www.aireuropa.com

Belangrijke vraag is natuurlijk, wat is het goedkoopste wat we kunnen verwachten. Met het hoogtepunt (helaas) van de economische crisis achter de rug, kunnen we geen vliegtickets van 475 euro meer verwachten.

Maar rond de 650-700 zou ook al mooi zijn. Mijn vraag is het realistisch. Ik wil in september dit jaar naar Argentinie, hoe lang wachten met het ticket, ze zijn nu zo rond de 850-900 euro.

Iemand ervaringen hiermee, wanneer komen de aanbiedingen en waar is dat van afhankelijk… :wereld:

Is gewoon een kwestie van geluk en veel kijken op de verschillende sites.
Vorig jaar redelijk op tijd geboekt, 3 weken laten was ticketprijs ineens €200 goedkoper en na een paar weken weer duurder. Dus daar is geen touw aan vast te knopen.

Om hier nog even op terug te komen, vanuit Brussel heb ik een vlucht van 776 euro gezien via New York naar Buenos Aires, met American Airlines…
>>>

Is al een stuk beter ik wacht nog op eenzelfde prijs via Amsterdam

Deze prijs heb ik nog niet gezien , maar eind april 2010 had Lufthansa een retourvlucht voor € 547.
Zoekmachine www.momondo.com.
Succes wellicht komt er dit jaar nog een aanbieding.
Holandaargentina.

Hoi, ik zoek een ticket van Buenos Aires naar Amsterdam retour voor mijn vriend. Helaas zocht ik eigenlijk een enkele reis van Buenos Aires naar Amsteram en… samen samen terugvliegen naar Buenos Aires. die tickets zijn veel goedkoper van amsterdam naar BA. Weet iemand nog en goedkoper vlucht van Buenos Aires naar Amsterdam? misschien een last minute. Ik sta open voor al jullie suggesties

klm heeft een aanbieding nu… misschien eens kijken of het wat is?

Momenteel aanbiedingen van Iberia: Brussel-Madrid-Buenos Aires,retour voor 697euro met vertrek in november,terug in december.
Een koopje zou ik zeggen.

1 like

Sinds kort vliegt Air Europa vanaf Amsterdam via Madrid naar Buenos Aires.
Voor Belgische reizigers en ‘zuidelijke’ Nederlanders: Er zijn plannen om per december 2012 ook vanaf Brussel via Madrid naar Buenos Aires te vliegen.
Overstap in zowel Londen als Madrid is dus niet meer nodig.

Air Europa is bezig met een offensief op de Nederlandse markt, wat te merken is in hun prijsstelling. Zelf heb ik geen reiservaring met deze maatschappij, dus over service e.d. kan ik niets zeggen.
Maar neem het gewoon even mee in je zoektocht naar goedkopere alternatieven!

Groet,
Marina

Argentinië en Uruguay maximaal beleven!

Elke maarschappij ter wereld werkt met een ticketsysteem obv stoelendans. Hoe minder stoelen er over zijn, hoe hoger de prijs. Die prijs wordt dus in de tijd gezien steeds hoger. Uitzonderingen zijnals er tussentijds of aan het eind weer wat stoelen vrijkomen of bijkomen ( combi vracht-passagiers, met minder vracht dan verwacht).
Daar staan overigens altojd minder rechten tegenover… Denk aan omboeken naar andere datum voor retourvlucht en de kosten daarvoor.