hoi iedereen,
eind september ga ik samen met mijn partner 2,5 week naar edmethon.
we gaan hier een paar dagen bij mijn broer langs, en mijn zusje felicia25 ( nicknaam hier )
en dr vriend.
wij vliegen op calgery en hier halen wij een camper op. na een paar dagen ( ong 2 tot 3 )
gaan wij onze eigen weg weer om een beetje de regio te bekijken.
we gaan oa naar de higway 93 om deze af te rijden ( jasper to benff ) om
hier de leuke dingen langs te gaan.
misschien dat er nog mensen zijn met leuke tips??
groet marcel
Bedoel je Edmonton? Een van de bekendste bezienswaardigheden is de West Edmonton Mall, het grootste winkelcentrum ter wereld (is mij verteld). Naast alleen winkels is hier een ijshockeyveld te vinden, een groot waterpark, een pretpark, een bioscoop en meer. Naar mijn mening zeker wel een bezoekje waard, zelfs als je niet voor het winkelen komt.
Zelf vond ik ook de wijk Strathcona erg leuk en gemoedelijk en fijner om te zijn dan downtown. Dus wellicht ook een bezoekje waard. Een fan van bloemen en planten gaat zich ook vermaken in de ‘drie piramides’, ook wel Muttart Conservatory genoemd. Een dagje door de parken lopen is ook erg prettig als het heerlijk weer is. Let hierbij wel op muggen want deze zijn langs het water in grote getale aanwezig.
Verder is in de buurt van Calgary nog het mooie Drumheller te vinden. Dit weet ik slechts van horen zeggen, heb hier zelf geen tijd voor gehad. En uiteraard mag een ritje naar de Rocky Mountains niet ontbreken, maar deze stond al op het programma zie ik.
1 like
Eindje rijden, maar Wood Buffalo National schijnt ook wel de moeite waard te zijn en natuurlijk kun je op Athabasca river je wel vermaken :). En ja, Drumheller/Calgary zeker doen!
Weliswaar zo’n 300 km Z v Edmonton, maar beslist de moeite waard zijn de Canadian Badlands (omgeving Drumheller). In Drumheller vind je ook het prachtige Royal Tyrrell Museum. Ten oosten van Edmonton ligt het Elk Island NP waar nog bisons zijn te zien. In Edmonton zelf bevindt zich het enorm grote winkelcentrum de West Edmonton Mall (incl. tal van attracties). Fraai is ook het State Capitol van Alberta (eigenlijk: Alberta’s Legislature Building).