Mijn vrouw en ik gaan over 14 dagen voor de negende keer naar Bangkok. Wij hebben al veel highlights van de stad en de omgeving gezien. Ik ben echter benieuwd of de die hard Thailandgangers of bewoners ons nog plaatsen kunnen aanwijzen waar wij waarschijnlijk nog niet zijn geweest en die zeker de moeite waard zijn om te bezoeken. Ik denk hierbij aan zeg maar Groot Bangkok.
Ben benieuwd naar jullie reakties en alvast bedankt voor het meedenken
Nou je zal allicht wel de Damnoen Saduak Floating Market in het verleden bezocht hebben zeker Wilna en Cor?
Misschien moet je maar eens naar de Taling Chan Floating Market gaan?
Deze markt is in de nabijheid van Bangkok, en je kan er een dag uitstapje van maken.
Rond deze market zijn er veel kanalen die je kunt bezoeken met een gehuurde boot.
Openingstijden: 09:00 - 17:00 (alleen in het weekend)
Zo komt u er: Neem bus nummer 79 of 83, die de Chao Praya rivier over te steken naar de Thonburi kant van Bangkok. De markt bevindt zich aan de voorkant van Taling Chan District Office.
Of je kan aan de Tha Chang Pier een longtailboot afhuren om u via de KLong Bangkok Noi naar de Taling Chan market te laten voeren,Wilna en Cor.
Wat nog op mijn verlanglijstje staat : Amphawa floating market, en 's avonds dan de vuurvliegjes bekijken die in de bomen
zich verzamelen. Bezoek Amphawa niet in het weekend, want dan zit het vol met Thai.
Er gaan minibusjes naar Amphawa vanaf het Victory Monument, vraag naar : “talaat amphawaaa”. De busjes zijn erg goedkoop, maar vertrekken pas wanneer ze (redelijk) vol zijn.
Met de trein naar Mahachai, ongeveer een uurtje, een plaatsje met een grote vismarkt,haven en tempels met een heerlijke sfeer. Of nog iets verder naar de Mae klong market (trein markt), maar dit laatste ben ik nog niet geweest.
Wel de Maeklong markt ligt zo’n 70 kilometer ten zuidwesten van Bangkok.
Het is eerlijk gezegd een heel gedoe om daar te geraken John ,als je van plan bent om met de trein over de markt te rijden dan moet je die nemen in Ban Laem richting Maeklong !
Om in Ban Laem te geraken moet je eerst de trein nemen in het Wong Wian Yai station richting Samut Sakhon,dan nog eens oversteken met de veerboot Ban Laem waar je vervolgens de trein naar Maeklong neemt.
Of nog gemakkelijker uitgelegd,pak gewoon een taxi !
Ok bedankt, Georgessiam, dat wordt dus een taxi, wil er mijn volgende Thailandreis naar toe en ook naar de Amphawa floating market!Ik probeer het beide op 1 dag in te plannen.
Bezoek Amphawa JUIST in het weekend, op een vrijdag- zaterdag, of zondagavond. Dan is het erg leuk, en idd, veel Thai. Hier kan je wat meer info vinden: http://www.amphawafloatingmarket.com/
Ik ben afgelopen zondag in Klong Lad Mayom floating market geweest, aan de Thonburi kant van Bangkok. Ook erg leuk, veel (en lekker) eten en weinig buitenlanders die deze markt bezoeken: Khlong Lat Mayom Floating Market | Thai Blogs
Ook het Jim Thompson House en, in mindere mate, het Suan Pakkad Palace zijn leuk om eens te bezoeken in Bangkok.
Of stap gewoon eens op de expressboot bij de Chao Phraya en vaar naar Nonthaburi, leuk om daar over de lokale markt te lopen.