Bangkok's verborgen highlight

Net weer terug uit Bangkok en ik moet toch even mijn mooiste ervaring met jullie delen.

https://www.youtube.com/watch?v=FBvowA8m9-E

Mooi filmpje Rien,op welke locatie heb je gefilmd?

In een verlaten winkelcentrum vlakbij Khao San Road zwemmen nu duizenden vissen. Het gebouw is nooit afgemaakt en door het open dak had de regen vrij spel waardoor alles onderliep. Het stilstaande water veroorzaakte een overlast van muggen, de omwonende besloten dit op de natuurlijke manier op te lossen door enkele vissen in deze vijver los te laten. Maar ook vissen planten zich voort…

Bangkok heeft heel veel verborgen Highlights,…te veel om op te noemen :wereld:

Ik zou zeggen, deel ze zoveel mogelijk met toekomstige Thailand-reizigers hier op het forum :slight_smile:

Ik ben net terug van weekje Bangkok low budget, zat helaas niet meer in dit jaar.

Leuk is om bv de Klong Toey vers markt eens te bezoeken, met veel groente, fruit, vlees, kippen, eenden, vis, kruiden enz.
De Wang Lang market in het weekend, een markt met streetfood en locale kleding met bijna geen westerlingen, pak vanuit hier een taxi (met meter ongeveer 100 baht) naar de Khlong Lat Mayom floating market, een sfeervolle markt met vooral veel Thai. Je kunt er ook boot tripjes voor 50 en 100 baht doen. Ik nam die van 100 baht, die duurde ongeveer 2 uurtjes en maakt 3 tempel stops. Vanuit deze markt pakte ik een taxi (met meter ook ongeveer 100 baht) naar de Taling Chan floating market. Deze vond ik een beetje een afknapper na eerst genoemde, veel kleiner en toeristischer! Vanuit hier weer een taxi naar de Wang Lang pier en terug naar de Phra Athit pier (Khao San area) met de Chao Phraya express boat voor 15 baht (oranje vlag). Deze beide floating markets zijn alleen zaterdag en zondag te bezoeken.