Bangkok's verborgen highlight

Net weer terug uit Bangkok en ik moet toch even mijn mooiste ervaring met jullie delen.

https://www.youtube.com/watch?v=FBvowA8m9-E

Mooi filmpje Rien,op welke locatie heb je gefilmd?

In een verlaten winkelcentrum vlakbij Khao San Road zwemmen nu duizenden vissen. Het gebouw is nooit afgemaakt en door het open dak had de regen vrij spel waardoor alles onderliep. Het stilstaande water veroorzaakte een overlast van muggen, de omwonende besloten dit op de natuurlijke manier op te lossen door enkele vissen in deze vijver los te laten. Maar ook vissen planten zich voort…

Bangkok heeft heel veel verborgen Highlights,…te veel om op te noemen :wereld:

Ik zou zeggen, deel ze zoveel mogelijk met toekomstige Thailand-reizigers hier op het forum :slight_smile:

Ik ben net terug van weekje Bangkok low budget, zat helaas niet meer in dit jaar.

Leuk is om bv de Klong Toey vers markt eens te bezoeken, met veel groente, fruit, vlees, kippen, eenden, vis, kruiden enz.
De Wang Lang market in het weekend, een markt met streetfood en locale kleding met bijna geen westerlingen, pak vanuit hier een taxi (met meter ongeveer 100 baht) naar de Khlong Lat Mayom floating market, een sfeervolle markt met vooral veel Thai. Je kunt er ook boot tripjes voor 50 en 100 baht doen. Ik nam die van 100 baht, die duurde ongeveer 2 uurtjes en maakt 3 tempel stops. Vanuit deze markt pakte ik een taxi (met meter ook ongeveer 100 baht) naar de Taling Chan floating market. Deze vond ik een beetje een afknapper na eerst genoemde, veel kleiner en toeristischer! Vanuit hier weer een taxi naar de Wang Lang pier en terug naar de Phra Athit pier (Khao San area) met de Chao Phraya express boat voor 15 baht (oranje vlag). Deze beide floating markets zijn alleen zaterdag en zondag te bezoeken.
Ik heb ook nog in het weekend de Mae Klong train market en Amphawa floating market bezocht, wel met een tour vanuit Bangkok. De Mae Klong train market is echt leuk, het hoogtepunt is misschien maar 20 seconden dan is de trein weer voorbij. En gaat het markt leven weer verder. Wel zeker de moeite waard. Daarna de Amphawa floating market, voor mij toch wel de leukste floating market in Thailand. De vele bootjes met eten, geweldige sfeer, wel druk. En je kunt er goed eten.
Vanuit hier nog een boottrip gehad van een uur naar de vuurvliegjes.
Wat ook wel aardig is, is het Jim Thompson house. Vanuit hier pakte is het 8 baht bootje naar de Golden Mount. Erg mooie tempel op een berg met een prachtig uitzicht over Bangkok, vanuit welke hoek dan ook.
En breng in de avond eens een bezoek aan Chinatown Bangkok met zijn streetfood overal en neonlichten.
Voor echt goedkoop shoppen ga dan 's morgens naar de Bo Bae market en pak daarna voor bv de middag een taxi bootje (bij omgeving Prince Palace hotel) naar de Pratunam market.

's Avonds af en toe een drankje gedaan op de Rambuttr road, tegenover Suzie Wong street (straatje) op een terras, bij een paar Birmezen!

@Zaan, leuk filmpje trouwens! Ik ben volgens mij rond dezelfde tijd in Bangkok geweest.

Net een paar dagen terug uit BKK, en na berichten in de media dat de vissen er niet meer zouden zijn ben ik toch even wezen kijken…
Het is helaas waar, geen vis meer te vinden!

Mooie beschrijving van alle markten die je hebt gedaan. Was dat gespreid over een aantal dagen, en ook, hoe heb je je van de ene naar de andere plaats verplaatst, was je op dezelfde plaats gelogeerd ergens in het midden, of zie ik dat fout?

Hoi Imac1943,

Was inderdaad verspreid over een aantal dagen.
Ik verbleef in de Khao San road area.
Waar ik bijna altijd de boot pakte bij de Phra Athit pier. (boot oranje vlag 15 bath enkele reis)

De Klong Toey market heb ik bezocht in combi met het Jim Thompson house en de Golden Mount temple.
Ik had niet zo’n zin in taxi’s. Dus pakte ik de oranje vlag boot naar de Sathorn pier, daar meteen de BTS skytrain in.
Omgeving Silom road eruit, vanuit hier lopen ongeveer 20 minuten (voor mij dan) naar de Klong Toey market, kan ook met taxi.
Vanuit de KT market terug naar de BTS Skytrain, eruit bij National Stadium (deze omgeving veel shopping malls),
ongeveer 5 minuten lopen naar Jim Thompson house en hier pakte ik de boot (8bath) naar de Golden Mount temple.
Ligt er een beetje aan waar je verblijft, maar zou de boot of de skytrain niet lukken dan neem je gewoon een taxi.

De Wang Lang market (vrij klein, wel veel localen) heb ik gecombineerd met Khlong Lat Mayom Floating market en Taling Chan market.

Als je van markten houdt kan ik ook nog de Chatuchak weekend market aanbevelen, een markt voor elk wat wils.
Bereikbaar via de BTS Skytrain, halte Mo Chit uitstappen. Of je neemt een taxi (taximeter) of Tuktuk!

En mijn favoriete wijk in Bangkok, Chinatown, ook leuk voor een dagje (halve dag) slenteren. Begin bv op de Yaowarat road
en laat je meeslepen, Soi in, straatje uit en kijk waar je uit komt. Er liggen ook een aantal leuke tempels/shrines.

1 like