The Milepost

Na een aantal weken rondgekeken te hebben op dit forum, heb ik al veel lovende verhalen gehoord over ‘The Milepost’.
Ik heb recent een reis geboekt naar West-Canada (start begin april vanaf Vancouver en terug begin juni vanuit Calgary) en ga dit alleen doen: zonder groep, zonder vervoer en zonder enige ervaring met reizen.
Nu wil ik graag ‘de bijbel voor West-Canada en Alaska’ aanschaffen om mijn verblijf zo aangenaam mogelijk te maken.
Na wat googlen zie ik dat er per jaar een nieuwe Milepost uitgebracht wordt. Ik ben enorm enthousiast en opgewonden over de reis en wil er al zoveel mogelijk lezen voor vertrek! Reserveer ik de 2014 editie, dan wordt deze pas in maart geleverd, een maand voor mijn vertrek.
Mijn vraag: merken jullie veel verschil per editie? Is het verstandig om de 2014 te reserveren? Of is de 2013 editie ook te gebruiken?

Ik zou niet kiezen voor “The Milepost” als je B.C. en Alberta als bestemming hebt. The MP is vooral gericht op Alaska, Yukon en Noord B.C.
Goede gidsen voor B.C. en Alberta zijn er b.v. van Frommer’s, Footprint, Rough Guide, Moon.
Loop eens bij een “Witte Boekhandel” binnen. Hier liggen regelmatig wat oudere edities voor een paar euro’s. Ook op Marktplaats is vaak
wat moois te vinden.
Ben je van plan om te gaan “hiken” in The Rockies zoek dan een exemplaar van:
"Don’t waste your time in the Canadian Rockies van Kathy Copeland
en/of
The Canadian Rockies Trail Guide van Brian Patton.

Hoi,

Luongo heeft wel gelijk door niet voor de Milepost te gaan. Zowiezo is het niet echt een handige gids om mee te nemen door het gewicht en het formaat. Jaren geleden heb ik door Alaska en Canada gefietst en heb hem toen wel als naslagwerk gebruikt. Er staat per mijl uitgelegd wat er is aan bijvoorbeeld campings, parkeerplaatsen, restaurants etc.etc., maar er staat ook een heleboel reclame in… In een uitgestrekt gebied zoals Alaska of the Yukon kan dat wel degelijk handig zijn, zeker als je er gaat fietsen ;-). Ook Lonely planet heeft bijvoorbeeld een gids van alleen British Columbia, daar heb je denk ik meer aan dan de Milepost. Overigens bestaat er volgens mij ook een digitale versie van de Milepost, wellicht kun je dan selectief aan informatie komen zonder de hele gids nodig te hebben.
Overigens is het wel een uitdaging om alleen, zonder vervoer en enige ervaring daar te gaan rondreizen. Ik kan je aanraden om je in ieder geval goed voor te bereiden want het is geen Nederland waar op elke hoek van de straat een bus stopt :wink:

Veel plezier met de voorbereidingen!

Groet,
Stefan

Wederom bedankt voor de nuttige reacties! Wat ik hier al veel nuttige tips en interessante ervaringen lees op dit forum, erg fijn! Ik ga nog eens goed research doen naar de gidsen die jullie benoemen en op basis daarvan (en de beschikbaarheid) een keuze maken . Plezier met de voorbereidingen, dat gaat wel lukken. Alleen dat al is meer dan de moeite waard!