(origineel bericht op be-more.nl)
The final countdown!
Wat heb ik de afgelopen week ontzettend genoten van de plensende regen, de onstuimige wind en de koudere dagen…met de wetenschap dat ik morgen de eeuwige zomer tegemoet vlieg!!! Nou ja, helemaal droog is het in Uganda op het moment ook niet begreep ik, want er werd mij al vriendelijk verzocht spelletjes mee te nemen en/of een laptop om op regenachtige momenten binnen wat vertier te hebben. Spelletjes ja, laptop heel bewust nee! ik pak mij kans om even niet gekluisterd aan een beeldscherm te zitten. Even zoveel mogelijk los zijn van pc’s, telefoons en andere (vaak overbodige) technologie. Daar zullen mijn ogen heel erg blij mee zijn, want die kunnen dat getuur eigenlijk ook helemaal niet meer handelen. Counterpart is dat ik in Uganda natuurlijk geen computer met aangepaste software tot mijn beschikking heb en daar nog een creatieve oplossing voor moet vinden. Brengt me meteen op het idee om een buddy-project op te zetten, te beginnen met het ‘charteren’ van mijn eigen buddy met scherpe ogen, die me bij het schrijven assisteert. Tja, mijn slechtziendheid zal me ook in Uganda bij tijd en wijle parten gaan spelen en vragen om geduld met mezelf en veel creatieve oplossingen. En geloof me, denken in mogelijkheden gaat (helaas) niet altijd op. Nou ja, het denken erin natuurlijk wel, maar of de praktijk het toelaat is een ander verhaal. Zo kan ik wel denken dat het mogelijk is om in Uganda een drukke weg over te steken met mn stokje, maar of ze dat als hulpmiddel herkennen en een beetje voorzichtig aan doen is nog maar de vraag! We gaan het allemaal ervaren en ik heb er zin in! Het aftellen is nu echt begonnen, morgen vlieg ik om 12.00 uur van Schiphol, via Turkijke en Rwanda naar Entebbe International Airport in Uganda. Vlieg met me mee!