hallo ,
ik wens op m’n eentje het vissersdorp Thanh Nam , ook genoemd Con Chai ,
te bezoeken … is met de fiets bereikbaar , en zou op amper 3 à 4km van
hoi an ,langs de THu Bon rivier liggen … Ik vind het echter nergens op kaart
terug … en de rivier lijkt me ook niet direct een leidraad …gezien het er daar overal zéér waterrijk uitziet … Wie weet me de juiste positie op te geven ?
evt via coördinaten op google-earth … of de richting aan te geven vertrekkende vanuit hoi an ?
alvast bedankt,
geert,
Hallo Geert,
Ik heb dit dorpje gezien vanaf het water.
Je gaat dan vanaf de markt, je zie vanzelf allerlei bootjes liggen die nogal gekleurd zijn.
Je vaart dan richting de brug ( richting zee) , die onderdoor, en na een minuut of 20 zie je vanzelf wel vissers die druk bezig zijn met vissen. Iets verder zie je het dorpje.
Ik heb ook even gekeken op google maps en volgens mij loopt er een weg langs de rivier.
gr.
Ton.
Hoi Geert,
Informeer wel eerst hoe makkelijk dit te doen is op eigen houtje. Het komt nog weleens voor dat je in kleine dorpjes problemen met autoriteiten kunt krijgen. Laat je dus goed informeren! Niet om een doemscenario neer te zetten, maar er is wel een kansje op ![]()
Groetjes, Anne
Anne ,
ik kan me echt niet voorstellen welke problemen ik evt kan veroorzaken door naar een dorp te fietsen … ik denk dat ik het wel vlug zal doorhebben als ik welkom ben of niet …en hoedanook
zal ik hun mening in ieder geval respecteren …
Of heb jij weet van slechte ervaringen ? ben er dan wel benieuwd naar …
Ton ,
ligt het dorpje dan aan de noordkant van de thu bon rivier … of op een rivier-bank/eilandje zoals
ik elders lees … in ieder geval weet ik nu al in welke richting ik moet vertrekken …
Geert,
Hi Geert,
In de Lonely Planet wordt hiervoor gewaarschuwd. Zelf denk ik dan nog: ach, zal wel meevallen. Maar tijdens mijn reis (wel in 2007) heb ik Spaanse backpackers ontmoet die ik meerdere malen tegenkwam en die mij vertelden dat ze een poosje in een klein dorpje hebben ‘vastgezeten’, omdat ze er vanwege de autoriteiten niet weg konden komen. Het verdere ‘hoe en wat’ weet ik niet, want daar heb ik destijds niet naar gevraagd.
Neemt niet weg dat je geen kleine dorpjes kunt bezoeken, maar wel met deze waarschuwing in je ‘achterhoofd’ en laat je gewoon goed informeren, dan komt het wel goed, denk ik.
Groetjes, Anne
Hoi Geert,
Ja ligt aan de noord kant en ja, ligt eigenlijk op een eiland.; wordt omgeven door de Thu Bon rivier en een andere rivier ( weet echt de naam niet meer, maar Riverside resort ligt aan die rivier )
Maar ik denk Geert dat wanneer je een fiets huurt en om een route vraagt en kaart de verhuurders deze je geven of verkopen en de route erop uittekenen. komt allemaal goed.
Even voor Anne-Jitske.
Het komt voor dat voornamelijk backpackers problemen krijgen met de autoriteiten.
Ga er even vanuit dat deze mensen geen criminele aktiviteiten hebben gepleegd.
Meestal heeft dit verband met het overnachten.
In Viet Nam mag niemand zonder vergunning iemand laten overnachten.
Wanneer je dus bij iemand die bent tegengekomen in een cafe en deze biedt om 24 uur aan om op de bank te slapen, dan zijn beide strafbaar. Wanneer ik bij vrienden slaap gaan deze met onze paspoorten naar de politie en vragen toestemming en krijgen dan vor die nacht of eventueel meerdere een eenmalige toestemming.
Misschien dat het daar iets mee te maken heeft.
Geert kan gewoon fietsen naar Thanh nam, is overigens best een trekpleister en dus voldoende touristen, zonder problemen.
gr.
Ton.
allebei bedankt voor reaktie !
en anne ,sowieso komt m’n ervaring hier wel op de een of andere manier terecht …
geert,
Dat zou fijn zijn Geert!
Ton, het lijkt me logisch dat dit met overnachten te maken heeft. Het betrof toen inderdaad backpackers. Dank voor de info!
Groetjes, Anne