Thailand-Laos-Vietnam

Ik wil volgend jaar augustus, 5 weken gaan rondtrekken met mijn vriend in Azië… mijn plan is om te starten in Bangkok, daarna met de trein naar Chang Mai, daar een beetje rondtrekken en dan vanuit Chang Rai oversteken naar Laos, en dan vanuit Laos ergens de grens oversteken naar Noord-Vietnam, Sapa en ? en dan vanuit Hanoi terug naar Bangkok vliegen en dan wellicht nog een paar daagjes phuket of omgeving.
Is dit een logische route? Of zijn er andere alternatieven?? En is dit haalbaar in 5 weken?

Het is in 5 weken wel een race tegen de klok.
Ik neem aan dat je dan ook veel zult vliegen anders is het haast niet te doen.

Als je naar Hanoi gaat zou ik ook er in plannen om naar Halong Bay te gaan met een boottour dat kun je georganiseerd regelen in Hanoi. Dit hebben wij gedaan is helemaal geweldig dat kun je 3 dagen 2 nachten doen of 2 dagen 1 nacht.

Ik denk dat je in Laos alleen de hoogtepunten kan doen in die korte tijd en dan zou ik zeker niet Luang Prabang overslaan dat vond ik de leukste plaats van Laos.

Phuket zou ik niet doen is niet zo’n leuk eiland erg toeristisch ook.
Je kan beter naar een klein eilandje gaan veel leuker Ko Phi Phi is veel mooier maar ook wel vrij toeristisch. Wij gaan steeds naar Ko Tao ook erg leuk. Je zou ook in Vietnam naar een bounty eiland gaan voor de laatste dagen. Ik zou je dan Phu Quoc aan raden daar kun je ook vliegend naar toe van Hanoi naar Ho Chi Minh en van Hoc Chi Minh naar Phu Quoc.

gr van Moira