Ik kom op 8/2 aan in Bangkok en vertrek daar weer op 9/3. Reisplannen liggen nog niet concreet vast, maar ik zou graag een stukje van noord-thailand doen (sukhotai, chiang mai, mss hill tribe trekking) (12tal dagen) en dan een kleine 3 weken cambodia (Siem Reap/Angkor Wat;Phnom Penh; Sihanoukville, Koh Chang (of Koh Samet)).
Ik reis alleen en eerste keer in SE Asia, dus tips altijd welkom. Of als je toevallig in dezelfde periode daar bent, laat maar weten, mss kunnen we onderweg iets afspreken.
Mss nog wat meer over mezelf: ik ben 31j, woon in Antwerpen, zoek geen luidruchtige strandvakantie, maar eerder een goeie combinatie van natuur (nationaal park, stevige hike,…) en cultuur ( lokale/authentieke sfeer opsnuiven). Wat niet wil zeggen dat ik ook niet graag eens een avondje op café ga, zo ben ik bv altijd te vinden voor live muziek, maar kan ik even hard genieten van een prachtige zonsondergang.
Ik vertrek zelf 13/2 richting Bangkok. Ik ben er zelf al eerder geweest en heb al een flink deel van Thailand/ Laos gezien.
Ik verblijf een maand in Thailand en heb nog niet echt een reisplanning in gedachten, maar waarschijnlijk zal ik een groot deel van mijn verblijf wat zuidelijker doorbrengen. Ik wil misschien wat eilanden bezoeken en ditmaal mijn vakantie een beetje sportief doorbrengen. Daarom wil ik op verschillende plekken gaan trainen in de Thaise nationale sport, muay thai. Niks staat nog vast en ik vermijd strakke planningen… ik doe dit per slot van rekening om tot rust te komen
Siem Reap staat hoog op mijn verlanglijstje en Angkor Wat wil ik deze keer ook graag gaan bezoeken. Waarschijnlijk ga ik dit in het eerste deel van mijn reis doen en wellicht is het leuk om dit stukje van de reis gezamenlijk te ondernemen?
Wat over mezelf: ben onlangs 35 geworden, sportief ook op reis (wat niet wil zeggen dat ik gezelligheid en een flesje Leo of Chang oversla,… alles behalve…), cultuurliefhebber met een brede interesse en kan op reis ook genieten van de natuur. Vooral de ‘onderwaterwereld’ wekt mijn interesse en ik zal deze keer ook zeker weer gaan duiken op verschillende plekken.
Mocht het je wat lijken om wat af te spreken voor Angkor Wat dan hoor ik graag van je!
planning ligt nog niet echt vast. Zowieso eerst paar dagen Bangkok en dan ofwel 2tal weken N-thailand en daarna Cambodia, of omgekeerd. Dus zou ong 12 à 13 februari richting Cambodia trekken of eerder rond de 22/23ste februari.
Dus is zeker een optie om mss iets af te spreken.
Ik stuur je een PB met mijn FB-gegevens om wat verder van idee te wisselen.
Dag Natalie, ik ben Philippe , 41 jaar (ge zou het ni zeggen maar is wel zo ) . Ik ben momenteel voor een paar maanden aan het reizen en zit nu in Sydney en vlieg 17 februari naar Bangkok. Ik heb een 6 tal uitgetrokken om Azie wat te verkennen en buiten een bezoek aan een kameraad in Cambodja (kampot) heb ik nog niets gepland dus moest je het zien zitten , wil ik je het gedeelte in Thailand wel vergezellen. Laat maar weten …