Thailand en Australië in vijf maanden?

Hallo ervaren reizigers,

Nu ik net ben afgestudeerd, wil ik graag zo snel mogelijk op reis. Nu staan zowel Thailand (met uitstapjes naar verschillende buurlanden) als Australië op mijn verlanglijst en dacht ik deze landen mooi te kunnen combineren. Ik wil echter uiterlijk in maart terug in Nederland zijn en ik vraag mij af of ik niet afbreuk doe aan (een van) beide landen wanneer ik uitga van vijf maanden reizen. Ik ga er van uit in oktober ongeveer weg te kunnen.

Aangezien dit het Thailand topic is, zal ik hier mijn vraag toespitsen op dit land en omgeving. Ik wil mijn reis starten met een aantal dagen Bangkok om van daaruit verder te reizen. Ik weet nog niet hoe ik het aan elkaar ga plakken (tips?), maar ik denk aan een route via Cambodja (Ankor Wat en floating villages) naar Vietnam (Cu Chi tunnels) en een route via Ayutthaya (tempels) en Chiang Mai (Mae Klang, Doi Inthanon en Taeng Dao) naar Laos (Gibbon Experience). Andersom mag natuurlijk ook. Na dit alles gezien te hebben, wil ik, zoals wel meer, eindigen op een Thais strand. Indonesië sla ik denk ik maar over.

Mijn vragen op een rij:

  •      Allereerst: hoe lang zal het duren voordat ik weg kan? Er van uit gaande dat ik full time de tijd heb met voorbereiden, maar dus nog niks geregeld heb.
    
  •      Hoe lang zal deze (low budget) reis ongeveer in beslag nemen? Blijft er nog voldoende tijd over voor Australië of moet ik mij concentreren op één van tweeën? (en zoja, welke reis raden jullie aan voor een eerste keer backpacken?) Reistempo zal naar verwachting gemiddeld zijn, eerder hoger dan lager.
    
  •      Wat de denken van het reisplan an sich? Ik heb me al aardig verdiept en denk dat dit goed bij me past, maar sla ik niet must have seens over? Kan ik beide routes ook aan elkaar plakken (en zoja, in welke volgorde?), is het makkelijker eerst terug te keren naar Bangkok of moet ik gewoon in een ander land beginnen?
    
  •      Is deze reis alleen te doen of maak ik het mijzelf dan onnodig duur? (over veiligheid zit ik niet in: 21 jarige, grote en sterke jongeman;))
    
  •      Het visumgebeuren voor Thailand is bekend. Kan ik de andere visa aan de grens krijgen?
    

Mooi, tot zover mijn vragen. Ik kijk nu al uit naar de reacties. In ieder geval al enorm bedankt!

Marten