Thai visum geldig in Cambodja ?

LS,

Via een cambodjaanse kennis heb ik vernomen dat per 16-12-2010 een visum in een van de landen Cambodja, Vietnam, Laos, Thailand en ??? afgegeven geldig is in alle genoemde landen. Dit geldt voor europeanen.
Cambodjanen hebben hoeven niet meer naar de thaise ambassade om een visum aan te vragen maar krijgen een 30-dagen stempel bij aankomst.
Heeft iemand hier een bevestiging van ?

Met vriendelijke groet,

Vin

Lijkt me sterk dat Europeanen geen visa per land nodig meer hebben.

:chin:Lijkt mij een verhaal voor het rijk der fabeltjes .:thailand::cambodia:

Is het al 1 april?Ik heb het internet afgeschuimd en niets gevonden!!

Hallo Vin,

bij MinBuZa en andere informatiebronnen is hierover niets te vinden.

Overigens lijkt het me sterk dat de genoemde landen een gezamelijk visum zouden accepteren. Denk maar alleen al aan wat afgelopen jaar tussen Thailand en Cambodja was. Ook de manier van aanvraag is niet in alle landen hetzelfde, wat een dergelijke samenwerking ook in de weg zou staan.

niks is altijd te sterk
dit is wat hier in de krant stond (BKK)-al voeg ik er meteen aan toe dat dit inmiddels wel vrijwel dezelde 3e of 4e poging is-alle vorige zijn zonder vervolg op niets uitgelopen.
deze landen-en ik vermoed dat het enkel TH-LA-K+VN betreft, zullen via hun embassies OOK visa voor de andere landen gaan verstrekken. Niks korting, niks gezamenlijk-alleen 1 stop voor meer boodschappen. Voor TH is het meest toch gratis, maar de andere 3 (VN nog recent flink verhoogd)hebben die US$ die het kost gewoon nodig-zie het maar als gewone inreisbelasting. Myanmar/PHima wil gewoon controle houden op al die lastige vermomde persmuskieten.
Vermoedelijk (gewoon wat logisch doordenken) heeft die Khmer kennis in een of ander Khmer expatkrantje (in FR wonen er 10.000en) zo’n 3-4x zonder inhoudelijke kennis doorverteld en dus vervormd bericht gelezen.