Test: Beer Lao, het bier uit Laos naar Nederland geïmporteerd

Enige tijd geleden kwamen we op Wereldwijzer.nl een bericht tegen over een Laotiaans biertje dat de poster naar de Benelux wilde importeren. Nieuwsgierig als wij geworden waren bedachten we dat het een goed idee zou zijn als de Wereldwijzer.nl Redactie zich op zou werpen als vrijwilliger om het biertje eens te testen. Wij zijn immers nooit te beroerd om u voor te lichten over de laatste ontwikkelingen op de bierimportmarkt.

Het betreft hier het biermerk Beer Lao. Uitgeroepen door TIME magazine als “Best Beer in Asia” en door de Bangkok Post bekroond als de “Dom Perignon” onder de Aziatische bieren. Volgens de Nederlandse importeur is Beer Lao ‘de belichaming van Zuid-Oost Azië haar vergeten juweel, een tropisch paradijs met de onschuldigheid van vroegere jaren, toen tijd geen geld was, er van het leven werd genoten en het plezier van het moment triomfeerde over de verlangens naar de toekomst…’.

We contacteerden de importeur met ons voorstel belangeloos het biertje te testen. En jawel, een maand later (met de auto op en neer gereden?) werd er op de Wereldwijzer.nl Redactie een pakketje bezorgd. Inhoud: zes flesjes Beer Lao. U begrijpt het, de Wereldwijzer.nl Redactie was in rep en roer.

De vrijdagmiddagborrel. De pinda’s werden tevoorschijn gehaald. Iedereen was in spanning, vandaag werd immer het Beer Lao aan een zware test onderworpen. Zou het wat zijn, dat Beer Lao? En wie kreeg de twee overgebleven flesjes als iedereen het bier lekker vond? We waren die middag immers met vier redactieleden en zes flesjes. De eerste vier flesjes werden opengemaakt, het bier werd geschonken. De reacties waren verdeeld!

Maarten
Hmmm…niet zo bijzonder. Ik dacht dat het een bananenbier zou zijn ofzo? Nouja, wel lekker, maar ik dacht dat het een exotisch biertje zou zijn. Gewoon biertje uit Lao? Nouja, zeker wel te doen dan. Ik weet niet waar ik het op vind lijken…het lijkt op een biertje dat ik ook in de supermarkt kan halen. Het biertje doet het in ieder geval goed met pinda’s.

Xander
Uhm…wacht even hoor, ik neem nog een slokje. Prima biertje, lekker fris. Nog een keer proeven hoor. Yep, zoals ik al zei, prima biertje. Nog even een slokje. Zeker onderscheidend van de normale biertjes. Wacht even, ik maak nog een flesje open. Dan kan ik beter beoordelen. Wat? Hebben we maar zes flesjes gekregen?

Mike
Proeft als een zwaarder biertje, maar dat kan aan mijn verkouden neus liggen. Niet echt spectaculair, maar zeker de moeite waard. Ik ben wel benieuwd wat 'ie dan moet kosten. In ieder geval leuk flesje.

Jeroen
Heerlijk biertje. Smaakt enigszins pittig, maar zeker niet zwaar. Absoluut de moeite waard, mag ook best iets meer kosten. Zeg, waar zijn die twee overgebleven flesjes nu ineens gebleven? Xander???

Links:

http://www.beerlao.nl/images/logo.jpg

[quote="“Redactie, post:1, topic:27481"”]

Enige tijd geleden kwamen we op Wereldwijzer.nl een bericht tegen over een Thais biertje dat de poster naar de Benelux wilde importeren.
Het betreft het Thaise bier Beer Lao.

[/quote]

Euhhhh…het is toch Laotiaans bier ipv Thais !? Ik ken het niet en volgens mijn vriendin is het ook niet Thais…:wacko:

grin Leuk zo´n test! Wat hebben jullie toch een vervelend leven daar op de redactie! Maar Dave heeft inderdaad gelijk. Heb even gegoogled, en voila, het bier komt inderdaad uit Laos: http://www.beer-lao.com/.

Liefs,
Carolina

Ach Carolina, ze zullen wel een slok op hebben van dat 1,5 biertje de man…vandaar de vergissing ! Ze zijn niet zo helder meer…

De fout is hersteld :smiley:

Er is nog eens een tijdje een site in de lucht geweest: www.beerlao.nl

Op mailtjes van mij (en anderen) werd echter nooit gereageerd en ze wilden dus niets verkopen. Erg jammer want er is wel markt voor. Ook de Beer Lao fabriek in Laos reageert niet op e-mails van me…

Tiger, Chang, Shinga, Angkor, … bier vind ik toch lekkerder. Vond Beer Lao het minste van heel Z-O Azië. (Misschien gewoon teveel van gedronken:tssk:)

Beerlao :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: De laatste paar jaar regelmatig gedronken en inmiddels een van mijn favorieten…met een grote Beerlao in een klein restaurantje aan de Mekong zitten…das het echte goede leven !
Helaas nog geen Beerlao in NL tegengekomen :frowning:

Ik houd het bij een goede HEINEKENsmaken verschillen,Dave!!En bij mijn biertje nog een lekkere MASSERMAN KAImeer moet dat niet zijn.plastiek.

Euhhhh…Plastiek = georgessiam zo te zien !!!