Op 17 april a.s. ontmoeten mijn vriendin en ik elkaar op de luchthaven van Kuala Lumpur. We hebben elkaar op dat moment meer dan 2 maanden moeten missen. Zij arriveert die dag vanuit New Delhi na 2 maanden vrijwilligerswerk te hebben gedaan in Jaipur. Ik arriveer die dag vanuit Brussel en Qatar na een korte stopover en 2 maanden aan bikkelen voor het afronden van mijn studie. We verblijven 3 weken in Maleisië en korte trips naar andere gebieden zijn niet uitgesloten.
Dit wordt onze eerste verre reis samen. In de 3 jaar dat we samenzijn is een verre reis er helaas bij ingeschoten. Dit is mijn 1e keer in Maleisië, voor haar is het de 3e keer, dus zij kent het land al best redelijk.
Omdat deze reis een bijzonder moment voor ons is, en we tevens grootse plannen hebben voor de toekomst na het reizen, heb ik besloten de stoute schoenen aan te trekken en op mijn knieën te gaan voor mijn vriendin in Kuala Lumpur, uiteraard stel ik daarbij die magische vraag
Dat brengt mij bij mijn grote vraag; wat is een goede, romantische plek in Kuala Lumpur om mijn vriendin ten huwelijk te vragen? Ik zie dat moment het liefst op die 17e april in de avond plaatsvinden. Het enige waar ik ik op dit moment nog mee zit is de locatie. Ik wil het natuurlijk niet zomaar in de eerste de beste zijstraat doen, dus als iemand hier mij goede tips kan geven voor de perfecte “vraag” locatie, dan kan ik verder voortborduren op die grote dag.
Ook tips m.b.t. een romantisch diner voor/na het grote moment zijn mooi meegenomen. Ik wil dat onze 1e dag daar helemaal perfect wordt, een remake van onze eerste date 3 jaar geleden. Alleen is de plaats van afhandeling Kuala Lumpur ipv Utrecht :wub:
Alvast hartelijk dank voor de tips, ik kijk er naar uit!
Ik ben er niet zo heel goed in vrees ik, maar achter de KL Towers ligt een park met een grote vijver met daarin fonteinen en als je daar 's avonds heen gaat is het er redelijk rustig en zelfs bij regen kun je een aantal overdekte “huisjes” vinden waar het allemaal zou kunnen gebeuren.
Er is ook een hotel (traders hotel) met een skybar waar je een heel mooi uitzicht hebt op de Twin Towers schijnt. Dus daar kun je ook een drankje doen.
Balletje, bedankt voor de tip over dat hotel! Zag net de site en zag er goed uit, prima locatie voor een hapje/drankje. Ik zal binnenkort contact met ze opnemen over een reservering e.d. :wereld:
Al heel veel succes gewenst met uw huwelijksaanzoek.
Een geschikte plek is misschien de KL tower.Hier kunnen jullie genieten van een heerlijk buffet op 300 meter hoogte.De ganse stad ligt aan jullie voeten.Het restaurant draait ook rond zodat het beeld van de stad steeds wijzigt.Veel succes en laat zeker iets weten over het verloop.
Informatie over Maleisië vindt je op onze website onder de tab Maleisië.
De KL Tower is inderdaad een schitterende plek 's avonds. Maar een heerlijk buffet ben ik het niet helemaal mee eens. Wij hebben daar echt het slechtst gegeten van onze hele vakantie. (daarnaast vind ik een buffet ook niet echt romantisch.) Je zou het aanzoek misschien ook een niveautje lager, gewoon op het uitkijk-niveau kunnen doen, en dan daarna ergens romantisch gaan eten (of gewoon room service bestellen op de hotelkamer ).
Wat heb ik genoten toen ik je bericht las. Het is nu 16 april dus morgen is jou grote dag. Wil je aub reageren hoe het gegaan is. Ik houd van romantiek!! O my god. Wat zou ik graag in je vrienden haar schoenen staan morgen. Succes!