Telefoonabonnement binnen Europa

Sinds 15 juni zijn de roamingskosten afgeschaft binnen de Europese Unie. Daarmee kunnen we zonder extra kosten bellen, sms’en en gebruik maken van internet als dit binnen je bundel valt.

Voorheen kocht ik in een ander land een lokale simkaart. Maar is dit nog wel nodig binnen de Europese Unie nu de roamingskosten zijn afgeschaft? Als je een paar dagen weg gaat lijkt dit me in ieder geval niet. Maar zelf ga ik binnenkort voor een halfjaar naar Spanje en vraag ik me af of zo een lokale simkaart toch nog voordelen biedt.

Wat denken jullie?

Gewoon je eigen simkaart blijven gebruiken :wink: is gewoon gratis in heel de EU. Mijn vader woont aan de grens en ik kom regelmatig in Duitsland; geen probleem. Wel even roaming aan zetten. Succes.

Ligt er een beetje aan hoe groot je bundel is. Ik heb zelf voor NL een kleine bundel (500MB/per maand).
Ik merk wel dat als ik in het buitenland ben, je meer verbruikt. Als je een paar uur in de bus/trein onderweg bent, grijp je toch al gauw even naar je mobiel. En dan komt het addertje onder gras: treed je buiten je bundel, dan is dat in het buitenland (ook in de EU) vaak veel duurder dan in NL!