telefoon opladen in gehuurde auto New York

Beste forumleden,

Op korte termijn vertrek ik naar de noordoostkust van Amerika voor een roadtrip. Van New York via Philadelphia, Washington naar de Niagara Falls en terug! Reden dat ik voor autohuur via Hertz ga is omdat ik hier het beste underage aanbod krijg aangezien ik 20 jaar ben, en mijn medebestuurder 23. To the point: Ik heb de navfree app gedownload voor offline navigatie tijdens de trip. Helaas slurpt gps mijn telefoon behoorlijk snel leeg. Heeft een auto in New York standaard een zelfde type 12 volt lader als hier in de Nederland? Of is hier een verloopstekker o.i.d. voor nodig? ( Het wordt waarschijnlijk een Kia Rio ). Ik hoef geen advies dat ik dit bij Hertz moet vragen want dat heb ik al gedaan. Wil het graag nu weten

Wij doen alles met de auto en zijn talloze keren naar de USA geweest maar ik zou NOOIT een auto huren om in NY rond te rijden. . Huur hem pas als je NY verlaat. Alle 12V stopcontacten in auto’s zijn gelijk. Hoe kort is die korte termijn? Hevige sneeuwval op de moment in het NO…

Hallo Remy

Ik heb in NL een adapter van € 29,00 gekocht voor het opladen van de telefoon, laptop etc. Je kunt deze in de 12 volts aansteker doen van de gehuurde auto in Amerika. Al rijdend werden mijn apparaten opgeladen. Je kunt de telefoon op de adapter laten zitten en ermee bellen. Dit werkt perfect.

Henk
Mijn website

Wat heel erg handig is als je op reis bent is een mobiele oplader/powerbank. Je hebt dan geen stopcontact nodig om bv je mobiele telefoon/laptop op te laden.
Ik heb zelf een laptop power bank gekocht.

Maar ze verkopen ook mobiele opladers voor Apple iPhones en usb apparaten:
http://www.allpower.nl/mobiele-opladers/apple-power-banks
http://www.allpower.nl/mobiele-opladers/usb-power-banks

Hopelijk heb je er wat aan.

Deze heb ik al twee keer mee gehad naar de USA.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/518388/
Elke 12v auto USB lader zal wel werken.
Voordeel van deze is dat die 1500 mA levert wat iets meer power is dan de standaard 1000mA en je apparaat dus sneller opgeladen is.
Als je een recente auto hebt dan heeft die meerdere USB aansluitingen ingebouwd, zodat je ook een usb stick met MP3 kunt afspelen.
Ook beide keren gehad zonder een extra pakket of extra dure uitvoering te huren.

En een auto in NY is inderdaad iets waar je nog eens over moet nadenken.
Die auto ergens parkeren zal niet goedkoop zijn en je hebt er misschien niet zoveel aan vanwege de drukte.

zal mijn vraag hier maar zetten, is een beetje een verlengde …

In juni zakken wij weer af naar de USA en hebben we een wagen gehuurd, vraag is nu of ik mijn iphone kan aansluiten op de radio om mijn playlists te spelen en zo ja kan ik mijn kabeltjes uit mijn eigen wagen gebruiken?

Dat ligt eraan welk kabeltje gebruikt, je hebt drie keuzes denk ik:

1. Hoofdtelefoon uitgang op de radio aansluiten
  2. Via de USB
  3. Via bluetooth.

Bij alle mogelijkheden zal het afhangen van de auto die je huurt of die deze opties kan bieden.
Meestal is optie 1 wel mogelijk bij een beetje nieuwere auto maar als je het zeker wil weten kun je beter het type auto en uitvoering opvragen die je krijgt, en dan op de site van de fabrikant nakijken of die opties er zijn.
Meest luxe is natuurlijk een media systeem in de auto dat je iphone kan aansturen via bluetooth of de usb kabel.

zal mij alvast voorzien van wat kabeltjes :slight_smile: