Ik wil vanaf koh tao met lomprayah naar Chumphon om daar het vliegtuig naar Bangkok te pakken.
Weet iemand of we vanaf de pier van lomprayah een taxi kunnen nemen naar het vliegveld en hoe lang dit dan duurt?
Ik kom met de boot aan om 16.30 en het vliegtuig gaat om 19.00 uur.
Koerduifje, ik kan geen definitief antwoord geven op je vragen. Omdat ik zie, dat tot dusverre niemand op je vragen heeft gereageerd, het volgende hierover.
Ik ga er van uit, dat van de ‘pier Chumphon’ zoals je het noemt, vervoer te regelen is naar legio bestemmingen in de min of meer nabije omgeving. Het regelen van vervoer lijkt mij derhalve niet echt een probleem.
Echter…, je schrijft dat de boot aankomt om 16.30 uur. Hoe zeker is die aankomsttijd??? Vervolgens schrijf je, dat het vliegtuig om 19.00 uur vertrekt vanaf het vliegveld van Chumphon. En als de vertrektijd 19.00 uur is, zal toch voor die tijd het inchecken achter de rug dienen te zijn, hetgeen betekent, dat je aankomsttijd op het vliegveld van Chumphon laat ik zeggen uiterlijk 18.30 uur zou moeten zijn.
Als je rekening houdt met het feit, dat de ‘pier Chumphon’ op enige afstand buiten het stadje aan de kust van de Golf van Thailand is gelegen. Als je verder rekening houdt met het gegeven, dat het vliegveld van Chumphon ook op geruime afstand van genoemd stadje is gelegen (en waarschijnlijk niet direct aan de kust), dan is het niet onwaarschijnlijk, dat twee uur speling (tussen ‘van boord’ en ‘aanschuiven aan de incheckbalie op het vliegveld’) aanleiding tot ‘een zenuwachtige manier van reizen’ kan zijn.
Een en ander lijkt mij nogal krap. Maar zoals gezegd; ik ben niet goed bekend met de feitelijke situatie ter plekke, dus hopelijk voor jou volgen nog reacties van mensen die deze situatie wel kennen. Succes in ieder geval.
Ik dacht dat Lompraya tickets had met vlucht, maar die hebben ze blijkbaar niet, vanuit Koh Tao kun je naar Bangkok per bus (neem ik aan) voor 1,000 Baht, zie hier, http://www.lomprayah.com/E/route.htm