Wij zijn van plan om vanaf Koh Samui Airport direct door te reizen naar Koh Phangan (Thong Sala Pier). Een van de mogelijkheden is de Lomprayah catamaran die van Maenam Beach vertrekt.
Volgens hun website is de vertrektijd 17.30 (ergens anders lees ik 17.00 uur) en verzorgen ze een shuttle service vanaf het vliegveld die om 16.00 uur vertrekt. http://www.lomprayah.com/E/booking_buffet_1.aspx
Wat ik graag zou willen weten is het volgende:
Hoeveel tijd heb ik nodig om vanaf het vliegveld naar de pier te komen?
Heeft iemand ervaring met Lomprayah, zijn de vaartijden betrouwbaar? Worden ze regelmatig veranderd? Dit ivm met boeken vliegticket.
Is het verstandig om vooraf te boeken, ivm met risico op volgeboekte boot (we gaan in juli)?
Zijn er zwemvesten voor kinderen aan boord? Is het sowieso verstandig om deze zelf mee te nemen naar Thailand, aangezien er op veel plaatsen gevaren kan worden? Of zijn ze ter plaatse ook makkelijk verkrijgbaar?
Lomprayah is een van de beste boot maatschappijen die er van Koh Samui naar Koh Phangan varen. Ja hoeveel zwemvesten zou je willen hebben ze hebben een boot vol.
Ze hebben wel eens wat vertraging maar dat is dan dat ze 10 minuten later gaan.
Boeken is niet echt nodig ik heb het in ieder geval nog nooit gedaan en altijd mee gekund.
Ik ben in verschillende tijden van het jaar geweest ook in juli en augustus.
Ze pikken je op met de bus en het is ongeveer 25 minuten rijden en dan ben je bij de pier.
Lomprayah is een goeie maatschappij evenals seatran,hun pier is dichterbij het vliegveld, maar doen er langer over.
ze hebben meestel veel vertraging met slecht weer. als je op het vliegveld een ticket koopt voor lomprayah dan wordt je met hun bus naar de pier gebracht dus de boot zal wachten op de bus als die vertraging zou hebben.
OK, bedankt voor de reacties. Als ik 3 uur neem tussen landing en afvaart heb ik dus ruim voldoende tijd om bagage op te pikken en naar de pier te gaan.
Mijn vraag over de zwemvesten had meer betrekking op kinderzwemvesten, die schijnen niet altijd aanwezig te zijn. Heb op een ander forum een verhaal gelezen van iemand wiens kind bij zwaar weer bijna overboord sloeg. Maar zoiets is op een grote boot als deze niet zo waarschijnlijk lijkt me (hoop ik…).
Dit zijn inderdaad zeer grote boten en zeer betrouwbaar. Alles is mogelijk ze hebben een buitenstuk maar de meeste mensen blijven binnen vanweg de airco. Ik zit het liefst buiten beter dan binnen zitten maar goed ieder zijn keuze.