Ik vlieg ergens in de loop van volgende week van Chiang Mai naar Ko Samui. Van daaruit direct door naar Kp Pha-Ngan (full moon) en na een paar dagen richting naar Ko Tao. Daar een aantal dagen en dan weer terug naar Samui.
Nou heb ik geen overnachtingen geregeld, maar hoor ik hier van een aantal Thai in het noorden dat ik maar beter naar TAT kan gaan om wat dingen te informeren en alvast te boeken omdat in deze periode veel vol zit of extreem duur gemaakt wordt.
Iemand tips? Wat is wijsheid? Inderdaad naar TAT gaan en daar wat boeken/informeren? Of overdrijven die Thai en gewoon naar de eilanden gaan waar heus wel iets vrij zal zijn?
En iemand die me kan vertellen hoe ik van Samui airport het snelst bij de ferry naar Pha-Ngan kom en welke ferry is dat?
als je op het vliegveld van samui aankomt kun je tickets kopen voor lomprayah deze zijn 250 baht en inclusief de bus naar de pier.
je kunt ook een taxi nemen naar de pier van de had rin queen, je komt dan aan in had rin.(daar is de fmp en dus ook de meeste herrie)
wat betreft koh phangan hoef je niets te reserveren het is nl doodstil op het moment en als het ergens te duur is heb je zo wat anders gevonden.
Als je bij TAT boekt betaal je over het algemeen teveel.
Jahoor de eerste oplichting heb je binnen. Ze proberen je daar heen te sturen zodat je de hoofdprijs gaat betalen. Je kunt daar gewoon heen op de bonnefooi en er is genoeg want Thailand daar is op het moment bijna niemand. Ze schreeuwen daar nu om toeristen. Ik heb net een kennis van mij op Koh Tao gesproken die daar accomodatie heeft en die heeft veel afzeggingen en baalt onzettend loopt heel veel inkomsten mis.