Ola!
De maanden feb t/m april 2005 ga ik doorbrengen in Brazilie!!
(na afronding van mijn studie half december 2004)
Maar hoe, waarheen, via welke organisatie of zelf regelen???
Ik wil in ieder geval graag een talencursus Portugees doen, ik spreek de taal nu heel gebrekkig. En vrijwilligerswerk lijkt me ook interessant, mede ook om de taal nog beter te leren spreken. Minimaal een maand rondreizen is ook de bedoeling.
Mijn bevindingen tot nu toe zijn:
Travelactive: is duur, 1780 euro voor 4 wk talencursus + 4 wk vrijwilligerswerk, incl kost en inwoning, excl vliegreis, wel alles lekker makkelijk geregeld.
Activity international: geen programma in Brazilie.
SIW: goedkoop, maar voorbereidingsweekenden vereist die al geweest zijn en geen aanbod van een talencursus.
Mijn beste optie is tot nu toe dus nog steeds travel active. Het liefst zou ik gewoon in het vliegtuig stappen en dingen zelf ter plekke regelen, maar dat vindt ik net een te grote stap in mijn eentje… Dus:
Zijn er meer mensen met (ongeveer) dezelfde plannen en interesse om (gedeeltelijk) samen te reizen?
Heeft iemand ervaringen met travel active?
Waar kun je het beste een talencursus doen (en misschien is er iemand met bestaande contacten)?
Iemand ervaring met vrijwilligerswerk in Brazilie?
Kortom: ik sta erg open voor alle ervaringen, praktische tips, plannen van anderen, mooie reisbestemmingen enz…
Ik hoop wat van jullie te horen, alvast bedankt!!
Alle berichtjes zijn welkom! Als je meer over me wilt weten, mag je me altijd toevoegen aan je msn: another_chill@hotmail.com
groeten,
Wil