Taalcursus Portugees en vrijwilligerswerk Brazilie

Ola!

De maanden feb t/m april 2005 ga ik doorbrengen in Brazilie!!
(na afronding van mijn studie half december 2004)
Maar hoe, waarheen, via welke organisatie of zelf regelen???

Ik wil in ieder geval graag een talencursus Portugees doen, ik spreek de taal nu heel gebrekkig. En vrijwilligerswerk lijkt me ook interessant, mede ook om de taal nog beter te leren spreken. Minimaal een maand rondreizen is ook de bedoeling.

Mijn bevindingen tot nu toe zijn:

Travelactive: is duur, 1780 euro voor 4 wk talencursus + 4 wk vrijwilligerswerk, incl kost en inwoning, excl vliegreis, wel alles lekker makkelijk geregeld.

Activity international: geen programma in Brazilie.

SIW: goedkoop, maar voorbereidingsweekenden vereist die al geweest zijn en geen aanbod van een talencursus.

Mijn beste optie is tot nu toe dus nog steeds travel active. Het liefst zou ik gewoon in het vliegtuig stappen en dingen zelf ter plekke regelen, maar dat vindt ik net een te grote stap in mijn eentje… Dus:

Zijn er meer mensen met (ongeveer) dezelfde plannen en interesse om (gedeeltelijk) samen te reizen?
Heeft iemand ervaringen met travel active?
Waar kun je het beste een talencursus doen (en misschien is er iemand met bestaande contacten)?
Iemand ervaring met vrijwilligerswerk in Brazilie?

Kortom: ik sta erg open voor alle ervaringen, praktische tips, plannen van anderen, mooie reisbestemmingen enz…

Ik hoop wat van jullie te horen, alvast bedankt!!
Alle berichtjes zijn welkom! Als je meer over me wilt weten, mag je me altijd toevoegen aan je msn: another_chill@hotmail.com

groeten,

Wil

hi,

ik ben naar dergelijke zaken op zoek, ook brazil staat op mijn verlanglijstje. ik heb ook gemerkt dat die organisaties veel te veel vragen, en ben dus ook zelf op zoek naar een project, maar tot nu toe zonder echt veel succes. ik zou wel gaan de maanden juli-sep. wegens studies.

heb je al iets gevonden of zo?

vriendelijke groeten
lore

Lerares Portugees in Rio en Salvador de Bahia

Hoi allemaal.

Ik studeerde 2 weken bij Daniella. Een 24 jarige lerares Portugees in Rio, Brasilie.

Je kan haar bereiken door te mailen in het Engels, Spaans of Portugees naar; danyandrady@hotmail.com.

Doe haar gerust mijn groetjes.

Patrick (Vlaming), dan weet ze over wie je het hebt.

hoi patrick heb jij dat mail adres van die mevrouw nog dit mail adres werkt niet meer

Hoi,

Ik heb misschien een tip voor je. Op de website http://www.fairgroundsessions.nl/ staat een project van Xplore (laatste thumbnail boven aan en dan staat er een kopje Xplore). Het is een organisatie die gesubsidieerd wordt, dus daarvoor hoef je maar heel weinig geld te betalen. Gemiddeld zo’n 750 euro. Misschien moet je daar eens navraag doen of er iets in de periode is waarin jij gaat.

succes in ieder geval!

Suzanne

Ps: waar ga je die taalcursus portugees doen?

Hoi,

Ik ga waarschijnlijk vrijwilligerswerk doen met TravelActive.
Heeft iemand ervaring met deze organisatie (zowel positief als negatief)

groetjes Mieke ([EMAIL=“mieketheunissen@hotmail.com”]mieketheunissen@hotmail.com)

Hoi mieke,

Ik ben nog noet op reis geweest met deze organisatie maar wil wel volgend jaar weer naar Brazil toe. Ik heb vorig jaar al bij een kindertehuis geholpen 6 weken lang super ervaring.
Ben je zelf al eerder is Brazil geweest?

Groeten dennis (stennis76@hotmail.com)