taal reis tiener / exchange

Hoi hoi,
Ik kan het hier niet vinden, maar ben op zoek naar een gastgezin in engeland waar mijn tienerdochter 1 of 2 weken terecht kan in de zomervakantie. Liefst in een gezin met ook een tiener, die dan ook bij ons kan komen als het klikt tussen die dames :slight_smile:
Iemand enig idee waar ik kan beginnen met zoeken?

Waar in Engeland wilt u precies? Londen is makkelijk en lekker dichtbij maar als je alleen Londen bekijkt zie je niet alles van Engeland. Zelf ben ik ook nog in Schotland en Zuid-Engeland geweest. Cornwall kan ik zeer aanbevelen, het is een mooi graafschap en voor het doeleinde van uw dochter (het vieren van zomervakantie) een zeer geschikte locatie vanwege het goede klimaat.
Midden- en Noord-Engeland zou ik niet aanbevelen, het klimaat is er gewoon wat slechter (veelal regen).
Devon is het graafschap waar het meeste zon is maar dat is dan weer zo’n saai graafschap, waar eigenlijk niet veel te doen is. In Cornwall heb je van allerlei bezienswaardigheden, van Sint Michaels Mount, Lands End, Lizzard Point, Eden Project, Plymouth, St Ives en het kasteel van Tintagel.

Misschien niet helemaal wat je zoekt, maar er worden door veel organisaties taalcursussen aangeboden (ook voor 1 a 2 weken), waarbij je in een gastgezin kan verblijven.