3 maanden Engeland

Hee,

Ik ben Inge, 17 jaar, en zit nu in mijn laatste jaar havo. In mei hoop ik mijn diploma te gaan halen, daarna wil ik een studie gaan doen aan de kunstacedemie. Eerst ga ik een zaterdagopleiding doen van 20 zaterdagen, de rest van het jaar heb ik dus niks te doen: werken dus.

Nou leek 't me een goede ervaring/leuker om voor een tijdje naar Engeland te gaan. Ik zat te denken een ongeveer 3 maanden. Ik wil dus 3 maanden naar Engeland ergens tussen maart en juli. (dan ben ik 18) Ik wil vooral naar Engeland om de taal goed te leren. Ik zou er graag op een kamer wonen of in een gastgezin. Daarbij wil ik gewoon werken, de taal leren op een school en Engeland leren kennen.

Nou vroeg ik me dus af wat de beste plaatsen zijn voor een student van (dan) 18 jaar. Het lijkt me 't leukst om een beetje in 't zuiden te zitten. Brighton en easthborn leken me leuk of toch in/dichtbij Londen. Ik ben nog nooit in Engeland geweest, weet niet hoe het is om er te wonen, werken, studeren, leven. Ik wil graag in een plaats zitten waar ik veel kan feesten en dus geen tientalle kilometers hoef af te leggen voordat ik ergens ben. Met feesten bedoel ik voornamelijk concerten bezoeken en wel punkconcerten. Ik zou niet weten waar deze gegeven worden behalve in de grotere steden. maakt niet uit of het in een stad, dorp, aan zee is, zolang er maar genoeg leven is!

Dus heeft iemand tips, ervaringen, goede scholen, leuke plaatsen, internet sites waar ik wat aan heb voor kamers/gastgezinnen of wat dan ook, doe alsjebliefd je verhaal!