“De volgende dag werd ik vroeg opgehaald om aan mijn eerste werkdag te beginnen. Ik was geplaatst bij de Engelstalige krant UB Post, samen met de Mongol Messenger de grootste Engelstalige krant van Mongolië (wat alsnog neerkomt op een oplage van niet meer dan 1000 kranten per editie). Hoewel mij van tevoren duidelijk was gemaakt dat ik waarschijnlijk als niet meer zou dienen als een assistent van de journalisten daar, mocht ik mij – in mijn eentje – bezighouden met de internationale pagina. Met twee edities per week was dit uitstekend vol te houden, al deed ik er goed aan ook op zondag te werken om eventuele tijdnood te voorkomen. Dit zorgde ervoor dat ik alleen zaterdag vrij was. Dit was echter allesbehalve vervelend, omdat ik op de dagen dat de krant werd gedrukt in feite alleen hoefde te vergaderen en de rest van de dag weinig tot niets kon en hoefde te doen.”
Het hele verhaal lezen kun je hier: http://www.projects-abroad.nl/ervaringen-vrijwilligerswerk-buitenland/ervaringsverhalen-over-vrijwilligerswerk-buitenland/?content=journalistiek/mongolie/sven-betjes/