wij hebben het plan een drietal weken Portugal te verkennen en doen dit door op een drietal verschillende plaatsen een huis(je) te huren,omdat wij verplicht zijn zelf te koken i.v.m. dieet.Wij zijn het meest geinteresseerd in cultuur,maar lange afstanden lopen is i.v.m.leeftijd moeizaam,dus autorijden.Wij kan er suggesties doen?BvD.
Dagdag
Wij runnen guesthouse ‘Borboleta no Monte’ in het noorden van Portugal. Het guesthouse is gelegen in de directe omgeving van Braga. Door de ligging is het erg makkelijk om zowel cultuur, natuur als gastronomie te bereiken. Alles ligt namelijk redelijk dichtbij en is met een auto allemaal goed bereikbaar.
Wij hebben een kamer ensuite en twee kamers met gedeelde badkamer. Er bestaat bij ons de mogelijkheid om gebruik te maken van de keuken.
Voor meer informatie verwijs ik graag naar onze website: www.borboletanomonte.eu
Tevens hebben wij links naar databases waar gezocht kan worden naar andere locaties.
Als er nog vragen zijn verneem ik het graag.
Groetjes uit Portugal
Rob van Hegelsom
Guesthouse ‘Borboleta no Monte’
www.borboletanomonte.eu
Ponte, Vila Verde
Ik ga er vanuit dat je verschillende streken wilt bezoeken en dus een tijdje op de ene plek wilt verblijven en een tijdje op de andere.
In de buurt van Obidos ligt Casa Sao Rafael. In deze omgeving vind je heel veel bezienswaardigheden (Batalha, Alcobacar, Obidos zelf). Het is een heel sfeervol complexje met appartementen en hotelkamers en - i.t.t. tot wat vaak gebruikelijk is - de keuken is echt geschikt om te koken.
Zuidelijker - op 30 km van Lissabon - ligt Quinta do Junqueiros. Ook hier volop bezienswaardigheden en natuurlijk kun je op en neer naar Lissabon. De appartmenten zijn leuk en vanaf het complex heb je een heel mooi uitzicht (zee). De appartementen hebben een keuken met ondermeer een magnetron.
Persoonlijk zou ik deze twee appartementen combineren: er is zoveel te zien in deze omgeving dat je gemakkelijk twee of drie weken hier door kunt brengen.
Mocht je toch naar de Algarve willen, dan kun je denken aan Quinta da Sophia. Ook hier is een goed ingerichte keuken aanwezig (magnetron, oven). Deze huisjes liggen 5 kilometer van het strand in een rustige omgeving.
Ik geef hieronder twee links naar een van onze websites. Je vindt dan de genoemde appartementen en nog een aantal waarvan ik niet weet of je er goed kunt koken. Je kunt via de beschrijvingen doorklikken naar de website van de reisorganisaties. De gepubliceerde prijzen voor de appartementen hierboven (335 tot 550 p.p.) zijn inclusief vlucht en huurauto. Wij zijn net zelf met deze reisorganisatie naar Zakynthos geweest en alles was prima geregeld en de beschrijvingen op de website waren conform de werkelijkheid.
Voor de Costa de Lisboa kun je gaan naar: http://55plusvakantiewijzer.nl/home/2-Portugal/Costa%20de%20Lisboa/Gemiddeld%20(tot%202%20weken
Voor de Algarve kun je gaan naar: http://55plusvakantiewijzer.nl/home/2-Portugal/Algarve/Gemiddeld%20(tot%202%20weken)
Veel plezier, Portugal is een geweldig land!
Portugal is hardstikke leuk!!
De Algarve kan ik van harte aanbevelen. Er zijn heel veel dingen te zien, als je met de auto gaat. Het is bijvoorbeeld leuk om een huisje in of in de buurt van Lagos te huren (schitterende kust, gezellig centrum) of Prada da Luz en vanuit daar de streek te verkennen met de auto, Silves en Monchique zijn leuk, maar ook het uiterste westelijke puntje Cabo de Sao Vicente en Sagres zijn hele leuke plaatsjes. Prachtige natuur en ee hele mooie kust!
Heel veel plezier!