Sudtours neemt merknaam Indigo Tours over

Reisorganisatie Sudtours neemt de merknaam Indigo Tours over van Airtrade Holding B.V. en brengt medio februari 2006 onder deze merknaam een nieuwe reisgids uit met exotische strandvakanties. Hiermee stopt Airtrade Holding B.V. met de activiteiten van Indigo Tours, waarbij de huidige reisproducten worden ondergebracht bij de onafhankelijke reisbureauketen VakantieXperts.

Airtrade Holding B.V. is een van de vijf grootste marktpartijen in de reisbranche en dochtermaatschappij van BCD N.V., dat in 2004 zowel Indigo Tours als Maduro Travel aan haar activiteiten toevoegde. De 140 reisbureauvestigingen van VakantieXperts maken al langer onderdeel uit van Airtrade Holding B.V.

**Huismerkgidsen **
Wim Butte, CEO van Airtrade Holding B.V.: ”In 2006 stoppen wij met het leveren van touroperatingproducten aan derden. De activiteiten en het intercontinentale aanbod van Indigo Tours zullen we grotendeels inzetten ten behoeve van de vier nieuwe huismerkgidsen van VakantieXperts. Er komen “Xperts”-reisprogramma’s voor de Nederlandse Antillen & Suriname, Caribische stranden & cruises, Amerika & Canada en Australië & Nieuw Zeeland. Gekoppeld aan deze vier huismerkgidsen worden in 2006 tevens vier websites gelanceerd en Xperts Centers geopend in Den Haag, Rotterdam en Haarlem. Op deze wijze maken we optimaal gebruik van de combinatie bricks & clicks.”

**In de familie **
Indigo Tours heeft in de afgelopen 15 jaar een uitstekende naamsbekendheid opgebouwd. Wim Butte: ”Het was daarom een logische keuze om de merknaam aan Sudtours toe te vertrouwen. In deze reisorganisatie heeft BCD eveneens een belang, dat in de toekomst verder zal worden uitgebreid. Zo blijft de goede naam in de familie. Sudtours is bovendien een touroperator met een grote reputatie op het gebied van agentvriendelijkheid en heeft ruim 25 jaar ervaring in het organiseren en verkopen van pakketreizen via het retailkanaal. Het is daarom vanzelfsprekend de divisie touroperating te versterken door Indigo Tours aan Sudtours te koppelen. Zo kunnen wij ons bij Airtrade voor 100% richten op de divisies B2B (consolidating en fulfillment) , Webretail (o.a. Vliegwinkel.nl) en Retail (VakantieXperts, Vliegwinkels en Maduro Travel).”

**Strandvakanties en rondreizen **
Sudtours start met de juist verworven merknaam Indigo Tours opnieuw met een verre-reizenproduct, dat zich voornamelijk richt op exotische strandvakanties. Daarnaast worden onder deze merknaam enkele rondreizen aangeboden die zijn te combineren met de strandvakanties.

**Nieuwe kansen **
Hans Mosselman, CEO van Sudtours: “Vijf jaar geleden zijn we om diverse redenen en een overvoerde markt gestopt met het aanbod van verre reizen naar Kenia, Sri Lanka, de Malediven en Mexico. Maar nu zien we weer goede mogelijkheden en nieuwe kansen. Die bundelen we graag onder het label Indigo Tours, dat een goede positie en uitstraling heeft binnen het retailkanaal.” Over de feitelijke inhoud, de bestemmingen en de herpositionering van Indigo Tours wil Mosselman uit concurrentie-overwegingen op dit moment geen mededelingen doen.

**Sleutelwoord **
Synergie is het sleutelwoord bij Airtrade Holding B.V. Wim Butte: ”In deze fase van ontwikkelingen in de reisbranche is het als grote organisatie belangrijk om mean and lean te zijn en zodoende sterker uit de strijd te komen. Wij zijn als organisatie gelukkig in staat om te investeren en dat doen we alleen in zaken die bijdragen aan verdere groei en aansluiten op onze expertise. Risicodragende producten en de arbeidsintensieve organisatie van maatwerkreizen voor andere partijen passen niet in onze plannen voor de beoogde opmars. Ik ben daarom blij met deze oplossing. Bovendien ben ik ervan overtuigd dat Sudtours de mooie merknaam Indigo Tours opnieuw laadt met een eigentijdse en originele invulling die aansluit op de wensen van zowel reisagent als consument.”

Bron Toupress Holland